PayPal ogłosił wprowadzenie zwrotu kosztów odesłania przedmiotu w Europie Środkowo-Wschodniej, po uruchomieniu usługi w innych krajach Unii Europejskiej i rezultatach badania przeprowadzonego na zlecenie firmy przez Gemius2. Okazuje się, że polscy konsumenci postrzegają darmowy zwrot jako podstawowy standard w e-handlu, kluczowy podczas podejmowanie decyzji odnośnie zakupów online.
Od teraz, niezależnie od powodu, użytkownicy którzy dokonali zakupu za pomocąPayPal mogą odesłać przedmiot i otrzymać zwrot kosztów przesyłki, korzystając z wygodniejszego i bezpieczniejszego doświadczenia zakupowego, korzystając z usług lokalnych i zagranicznych sprzedawców. Tym samym PayPal rozszerza ochronę kupujących i chroni konsumentów od momentu zakupu produktu, aż po jego ewentualny zwrot.
Filozofia usługi zwrotu kosztów odesłania przedmiotu PayPal okazała się właściwym rozwiązaniem w krajach takich jak Francja, Hiszpania, Włochy czy Szwecja, gdzie skutecznie zachęca konsumentów do pełnego korzystania z możliwości, które stwarza e-commerce. Dlatego usługa jest od dziś dostępna także w 15 kolejnych krajach Europy Środkowo-Wschodniej, w tym w Polsce.
Polski e-konsument w 2014 rokuKonsumenci w naszym regionie kupują coraz więcej i są postrzegani jako świadomi klienci. Podczas gdy 40% Polaków kupuje online od jednego do dwóch razy na trzy miesiące, istnieje również znacząca grupa konsumentów, którzy robią to częściej niżraz miesięcznie (prawie 20%). Co szczególnie istotne, dla wielu z nas zakupy w internecie nie stanowią już żadnej tajemnicy – nie tylko przeszliśmy z nimi do Polski e-konsument w 2014 rokuKonsumenci w naszym regionie kupują coraz więcej i są postrzegani jako świadomi klienci. Podczas gdy 40% Polaków kupuje online od jednego do dwóch razy na trzy miesiące, istnieje również znacząca grupa konsumentów, którzy robią to częściej niżraz miesięcznie (prawie 20%). Co szczególnie istotne, dla wielu z nas zakupy w internecie nie stanowią już żadnej tajemnicy – nie tylko przeszliśmy z nimi do porządku dziennego, ale potrafimy wykorzystać je na własną korzyść. Dlatego też nie powinno zaskakiwać, że Polacy oczekują standardów przyjętych na całym świecie.
Co więcej, e-handel posiada wciąż ogromny, niezagospodarowany potencjał wzrostu –jak wynika z badania PayPal, konsumenci byliby w stanie kupować jeszcze więcej, gdyby nie ich obawy związane z zakupami produktów i niepewnością co do możliwości ich zwrotu. Jednak zmiana tego podejścia i dostarczenie konsumentom większej pewności zakupowej jest podstawą ochrony kupujących PayPal, od teraz rozszerzonąrównież na usługę zwrotu kosztów odesłania przedmiotu.
O ile koszty przesyłki stanowią istotny czynnik procesu zakupowego (43% Polaków rozważa zrezygnowanie z nabycia produktu w razie konieczności pokrycia kosztów jego przesyłki), 83% respondentów rozważyłoby kupowanie więcej online, jeśli miałoby możliwość darmowego zwrotu. Ponadto, 63% Polaków podczas zakupów online zwraca uwagę na możliwość darmowego zwrotu, a 22% dokonało z jej powodu w przeciągu roku przynajmniej jednego zakupu online. Podczas gdy niemal 60% respondentów zgadza się, że warto móc dokonać darmowego zwrotu podczas zakupów online, tylko 5% Polaków twierdzi, że taka opcja nie jest w ogóle potrzebna i istotna.
Nie pasuje? To nie problem
Zwrot kosztów odesłania przedmiotu pozwala sprzedawcom odpowiedzieć na potrzeby ich klientów, którzy chcą cieszyć się najlepszym doświadczeniem zakupowym. Użytkownicy, którzy zamówili produkt i zapłacili za niego za pośrednictwem PayPal mogą dokonać zwrotu bez względu na jego przyczynę i otrzymać do 120 PLN za zwrot. Jedyne o czym należy pamiętać to zatrzymanie dowodu wysłania. Wtedy, trzy proste kroki do otrzymania zwrotu kosztów odesłania przedmiotu:1. Pobierz i wypełnij formularz.2. Dodaj paragon kasowy i dowód wysłania.3. Wyślij e-maila do PayPal, z formularzem, paragonem i dowodem wysyłki.Dzięki nowej funkcjonalności, po wypełnieniu tej krótkiej i prostej procedury, zwrot kosztów pojawi się na koncie PayPal w przeciągu 10 dni. Tym sposobem, nawet jeśli zwracanie produktów takich jak np. ubrania i akcesoria będzie istniało zawsze, choćby ze względu na kwestię niewłaściwych rozmiarów, nigdy nie będzie to już stanowićproblemu – zarówno dla konsumentów, jak i sprzedawców. W początkowym okresie testowym, zwrot kosztów odesłania przedmiotu PayPal będzie aktywny do 31 grudnia 2014.
1Całkowita wielkość płatności PayPal w 2013 wyniosła $180 miliardów; oznacza to 24% wzrost z roku na rok, wg neutralnej podstawy walutowej. Więcej informacji: investor.ebayinc.com.
* Do 31 grudnia 2014, 3 zwroty, do kwoty 120 PLN za zwrot. Zwrot kosztów odesłania przedmiotu jest zapewniany przez PayPal Pte. Ltd., we współpracy z TELUS International Europe, operatorem usługi. Aby dowiedzieć się więcej o warunkach i polityce prywatności dla Polski i pozostałych krajów Europy Środkowo-Wschodniej, odwiedźhttps://www.paypal.eu/returns/.
2 Zwyczaje związane z zakupami online i oczekiwania wobec sklepów internetowych,badanie Gemius przeprowadzone na zlecenie PayPal we wrześniu 2014 w Polsce, na Wegrzech i w Czechach.
Badanie zostało zrealizowane za pomocą internetowych wywiadów kwestionariuszowych (metoda CAWI) wśród 1200 internautów 18+, którzy w ciagu ostatniego roku przynajmniej raz dokonali zakupu produktu przez internet. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej tak, by odpowiadała strukturze polskich, węgierskich i czeskich internautów pod względem płci, wieku, wykształcenia i wielkości miejscowości zamieszkania.