Nowości w systemie bankowości internetowej Alior Banku

Alior Bank wprowadza w systemie bankowości internetowej nowe funkcjonalności oraz w oparciu o zgłaszane przez klientów sugestie ulepsza i modyfikuje już istniejące. Poniżej lista najważniejszych zmian, które zostały ostatnio wprowadzone przez instytucję.

Możliwość założenia wspólnej lokaty z rachunku wspólnego – w tym celu  wystarczy wybrać przy zakładaniu lokaty właściwy rachunek wspólny na liście rachunków. Lokata będzie oznaczona w systemie bankowości internetowej jako „Wspólna”, a lokata zakładana przez pełnomocnika do rachunku lub CIF będzie lokatą właściciela rachunku /mocodawcy. Funkcjonalność dotyczy tylko klientów indywidualnych.

Klient może korzystać z tej funkcji w przypadku, kiedy posiada rachunek wspólny i chce założyć wspólną lokatę.

Zniesienie limitu na liczbę kart do jednego rachunku – od teraz, za pośrednictwem systemu bankowości internetowej, klienci mogą wnioskować o więcej niż 1 kartę do jednego rachunku. Wnioski o kartę dostępne są w zakładce „Umowy i wnioski”, a następnie „Karty”. Opcja ta jest dostępna zarówno dla klientów indywidualnych jak i biznesowych. Klient może zawnioskować o drugą kartę do rachunku kiedy np. obecna karta uległa zniszczeniu.

 
Wprowadzono możliwość modyfikacji szczegółów zlecenia, takich jak tytuł, częstotliwość i kwota zlecenia stałego. W celu modyfikacji należy wybrać z listy zleceń stałych to, dla którego chcemy wprowadzić zmianę i kliknąć przycisk „Modyfikuj zlecenie”. Po wprowadzeniu zmian akceptujemy je przyciskiem „Potwierdź”. Funkcjonalność jest dostępna dla klientów indywidualnych i biznesowych.

Klient ma możliwość modyfikacji danych zlecenia stałego, jeśli chce zmienić np kwotę, numer faktury podany w tytule zlecenia.

Możliwość kopiowania paczek przelewów odrzuconych. W celu skopiowania paczki należy wybrać w przelewach odrzuconych opcję „Kopiuj odrzucone” – po jej zatwierdzeniu pojawi się komunikat informujący, że przelewy zostaną skopiowane do przeglądu zleceń, gdzie klient będzie mógł przygotować nową paczkę. Funkcjonalność dostępna dla klientów biznesowych.

Klient może korzystać z tej funkcji kiedy poprzednie paczki przelewów zostały odrzucone np. z powodu braku środków na rachunku.

Możliwość ponawiania przelewów odrzuconych – dostępna dla klientów indywidualnych i biznesowych. Na liście przelewów odrzuconych należy wybrać przelew, który chcemy ponowić i zatwierdzić przyciskiem „Ponów”.

Opcja jest niezwykle przydatna jeśli klient chce wysłać przelew do adresata, do którego wcześniejszy przelew został odrzucony – nie trzeba wówczas ponownie wpisywać wszystkich danych, istnieje natomiast możliwość ich modyfikacji np. kwoty przelewu.

Źródło: Alior Bank