Zmiany zostały pomyślane, aby odzwierciedlić przemiany i transformacje, którym podlega sama firma Comarch, oraz wyposażone zostało w indywidualne cechy, które ułatwią budowanie marki na rynkach zagranicznych i jej rozpoznawanie. Nowe logo Comarch zostało dostosowane do najnowszych trendów w sztuce tworzenia identyfikacji wizualnej firm i tworzenia marek.
Jednym z głównych założeń podczas projektowania nowego logotypu Comarch było zachowanie charakteru starego logo, jego czytelności oraz kolorystyki. „Zmiany w prezentacji wizualnej firm wiążą się z ich rozwojem i zmianami. Zmiany w logotypach są jednym ze sposobów komunikowania otoczeniu kolejnych etapów rozwoju firm i instytucji” – mówi Ramona Kałwa, Dyrektor Marketingu Comarch. Stworzenie nowego logotypu poprzedziły również liczne badania postrzegania firmy na zewnątrz.
Dla potrzeb nowego logotypu została zaprojektowana nowa czcionka, z zaokrąglonymi elementami, oraz powstał charakterystyczny znak oparty o literę „A”, który dzieli nazwę firmy na dwie równo ważące części, co symbolizuje równowagę i stabilność. Forma graficzna symbolu pośrodku logo tworzy wrażenie przestrzenności otwartości, które są cechami charakteryzującymi Comarch. Do logotypu został dodany również podpis „Systemy Informatyczne”, co ma usprawnić i przyspieszyć pozycjonowanie firmy. Ma to szczególne znaczenie dla rynków zagranicznych. Nowy logotyp Comarch będzie funkcjonował w dwóch wersjach językowych.
„Comarch cały czas dynamicznie się rozwija, wsparcie organizacyjne i marketingowe musi nadążać za tym procesem. Identyfikacja wizualna Comarch ma już za sobą kilka etapów, podobnie jak sama firma. Obecna zmiana była konieczna ze względu na ekspansję w nowe regiony świata. Potrzebowaliśmy jasnego, komunikatywnego przekazu nie pozbawionego indywidualnych cech, ułatwiających identyfikowanie.” – mówi Kałwa.
Koncepcja nowego logotypu i jego wykonanie powstało w Dziale Marketingu firmy Comarch, w sekcji graficznej pod kierownictwem Michała Kity. „Nie jest prawdą, że wewnętrzne działy graficzne w firmach nie są w stanie stworzyć profesjonalnych identyfikacji wizualnych. Powiem więcej, pracując wewnątrz firmy znacznie lepiej jesteśmy w stanie ocenić jaka firma właściwie jest i dokąd zmierza. Jako dodatek do logo powstał kompletny system informacyjny wewnątrz firmy, dzięki czemu wdrożenie nowego logo będzie przebiegało sprawnie i szybko.”