Obsługa informatyczna grupy ubezpieczeniowej Allianz Polska w rękach specjalistów Siemensa

Umowa obejmuje stworzenie i wdrożenie w ciągu miesiąca centralnego punktu przyjmowania zgłoszeń (tzw. helpdesk), obsługę awarii sprzętu oraz, w razie potrzeby, dostarczenie sprzętu zastępczego. Dodatkowo, specjaliści Siemensa będą współpracować z działem IT firmy Allianz przy rozbudowie systemu informatycznego, wyposażeniu nowych placówek firmy oraz zakupach sprzętu.

„Obecna umowa z Siemens Business Services w Polsce pozwoli firmie Allianz na kontynuację rozwoju i podniesienie poziomu usług w jej oddziałach, agencjach oraz głównych centrach zarządzających,” powiedział Thomas Ruedesheim z Allianz Insurance Company SA. Według niego, dział IT w Allianz Polska skoncentruje się obecnie na swoich głównych kompetencjach, poszukując w pozostałych obszarach możliwości tworzenia więzów serwisowych z poważnymi partnerami.

Dla Krzysztofa Ducala, dyrektora Siemens Business Services w polskiej spółce regionalnej Siemensa, kontrakt nie jest zwyczajną umową serwisową. „Będziemy przede wszystkim partnerem biznesowym firmy Allianz wspierającym dział IT. Pragniemy, aby nasza profesjonalna wiedza i doświadczenie firmy informatycznej służyły naszemu Klientowi w realizacji jego podstawowych celów biznesowych”, powiedział Ducal.

Współpraca Allianz i Siemensa w Polsce wpisuje się w długofalową współpracę między obiema firmami w skali globalnej, zaś umowa z Allianz Polska to dla Siemens Business Services trzeci kontrakt w branży ubezpieczeniowej w Polsce w ciągu ostatnich lat.