Oczekiwania konsumentów w obszarze mobilnych technologii

 Szybka popularyzacja smartfonów spowodowała, że oczekiwania konsumentów w zakresie nowych technologii upodobniły się. Instytucje finansowe i punkty handlowo-usługowe łączy jedno – klient, który oczekuje prostych i intuicyjnych rozwiązań mobilnych. Oferta powinna odpowiadać na jego indywidualne potrzeby i nieść ze sobą wyjątkowe korzyści – wynika z najnowszych badań First Data.

Celem badań było zebranie informacji o tym, jak zmienia się poziom wiedzy wśród konsumentów, a co za tym idzie ich postawy i zachowania, gdy kupują, płacą i zarządzają swoimi finansami. Badania przeprowadzono w 10 krajach (Brazylii, na Bliskim Wschodzie, Chinach, Niemczech, Indiach, Meksyku, Polsce, Singapurze, Wielkiej Brytanii i USA) za pośrednictwem internetu, na grupie prawie 4000 konsumentów – posiadaczy kart debetowych i/lub kredytowych. Jakie są najciekawsze wnioski płynące z sondażu?

Po pierwsze, wśród globalnej populacji konsumenci oczekują wygodnych rozwiązań technologicznych, łatwych i przyjaznych w użyciu. Po drugie, konsumenci chcą być traktowani wyjątkowo i otrzymywać spersonalizowane oferty dopasowane do ich indywidualnych potrzeb. Po trzecie, konsumenci chcą dzielić doświadczeniami i informacjami na temat produktów i usług finansowych z innymi użytkownikami za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Wygoda i kontrola

Połączenie kanałów online i offline powoduje, że płatności i usługi finansowe mogą być bardziej intuicyjne i łatwiejsze w użyciu. Konsumenci czekają na technologię, która spełni te obietnice.

Oferta szyta na miarę

Konsumenci zdają sobie sprawę, jak dużo informacji o nich gromadzą firmy, z których usług korzystają, dlatego oczekują, że ich potrzeby będą dobrze rozpoznane.

Media społecznościowe

Technologia zmieniła sposób komunikacji pomiędzy firmami a konsumentami: w miejsce monologu pojawił się dialog, w tym komunikacja inicjowana przez klienta. Dzięki portalom społecznościowym i innym formom internetowej aktywności konsumenci mogą wpływać na otoczenie znacznie bardziej niż kiedyś.

– Kiedy mówimy o zmieniających się oczekiwaniach konsumentów, tak naprawdę mówimy o potrzebie wyższego standardu usług – przyjaznych użytkownikowi. Konsument chce być w centrum tego nowego systemu – mówi Larry Drury, chief marketing officer w First Data. – Popularyzacja smartfonów spowodowała zmianę nawyków konsumentów na całym świecie. Zrozumienie roli urządzeń mobilnych jest kluczem do sukcesu w biznesie – dodaje Drury.

O badaniu: Ankieterzy przeprowadzili badania jakościowe połączone z wywiadami wśród osób powyżej 18. roku życia, które korzystają z usług instytucji finansowych. Dodatkowo, dedykowana grupa respondentów brała udział w dwutygodniowym panelu dyskusyjnym online. Konkluzje oparte są na wynikach dwóch etapów badań przeprowadzonych w USA w 2012 roku. Połączeniu różnych metod badawczych rozłożonych w czasie daje kompleksowy obraz szybko zmieniających się postaw i zachowań konsumentów.

Źródło: First Data