Od komunikowania do sukcesu w sektorze bankowym – prosta droga potwierdzona badaniami

Jakość komunikacji banków została przetestowana według 31 cech. Ogółem HypoVereinsbank (HVB) zajął pierwsze miejsce przed Postbank, J.P. Morgan, DaimlerChrysler, American Express, Styler Bank, Allgemeine Deutsche Direktbank, S. Broker, BHW Bank i Kredit Plus Bank, które to znajdują się w czołówce najlepszych 10 banków. W badaniu nie brały udziału Deutsche Bank, Dresdner Bank i Commerzbank.

Jak podaje Piar.pl badania wskazują, że komunikowanie bardzo silnie wpływa na wizerunek banku. Natomiast stabilny pozytywny wizerunek ma widoczny wpływ na sukces firmy, gdyż klienci, pracownicy, akcjonariusze i partnerzy są tego wizerunku świadomi, wyjaśnia Rolke, który naucza ekonomii i komunikacji przedsiębiorstw na uniwersytecie w Mainz..

Kto może dziś i jutro przekonać opinię publiczną, ten wynagrodzi to sobie najpóźniej pojutrze – zapewnia. Na dłuższą metę sukcesem nie zostanie uwieńczony ten, kto swój wizerunek w mediach lekkomyślnie zaprzepaszcza. Niemieckie banki niedostatecznie wykorzystały w minionych latach możliwości komunikowania. Były zanadto beztroskie w obejściu się ze swoim kapitałem, jakim jest wizerunek – podkreśla profesor.

Prof. Lothar Rolke i Florian Koss starali się dowiedzieć, jakie działania podejmują banki odnoszące sukces.

Czynniki, które wpływających na pozytywny wizerunek banków:
1. Komunikacja nastawiona na ideał, regularnie kontrolowana
2. Koordynacja komunikacji przerzucona na działy
3. Filozofia marki rozwijana i wewnętrznie zakotwiczana
4. Usprawnianie aktywnego i regularnego media relations
5. Kontrola wszystkich czynności związanych z komunikowaniem.