Jakość komunikacji banków została przetestowana według 31 cech. Ogółem HypoVereinsbank (HVB) zajął pierwsze miejsce przed Postbank, J.P. Morgan, DaimlerChrysler, American Express, Styler Bank, Allgemeine Deutsche Direktbank, S. Broker, BHW Bank i Kredit Plus Bank, które to znajdują się w czołówce najlepszych 10 banków. W badaniu nie brały udziału Deutsche Bank, Dresdner Bank i Commerzbank.
Jak podaje Piar.pl badania wskazują, że komunikowanie bardzo silnie wpływa na wizerunek banku. Natomiast stabilny pozytywny wizerunek ma widoczny wpływ na sukces firmy, gdyż klienci, pracownicy, akcjonariusze i partnerzy są tego wizerunku świadomi, wyjaśnia Rolke, który naucza ekonomii i komunikacji przedsiębiorstw na uniwersytecie w Mainz..
– Kto może dziś i jutro przekonać opinię publiczną, ten wynagrodzi to sobie najpóźniej pojutrze – zapewnia. Na dłuższą metę sukcesem nie zostanie uwieńczony ten, kto swój wizerunek w mediach lekkomyślnie zaprzepaszcza. Niemieckie banki niedostatecznie wykorzystały w minionych latach możliwości komunikowania. Były zanadto beztroskie w obejściu się ze swoim kapitałem, jakim jest wizerunek – podkreśla profesor.
Prof. Lothar Rolke i Florian Koss starali się dowiedzieć, jakie działania podejmują banki odnoszące sukces.
Czynniki, które wpływających na pozytywny wizerunek banków:
1. Komunikacja nastawiona na ideał, regularnie kontrolowana
2. Koordynacja komunikacji przerzucona na działy
3. Filozofia marki rozwijana i wewnętrznie zakotwiczana
4. Usprawnianie aktywnego i regularnego media relations
5. Kontrola wszystkich czynności związanych z komunikowaniem.