Oferta PKO Junior ma już 10 lat. Korzysta z niej 730 tys. dzieci. Bank wprowadza nowości

To już 10 lat PKO Junior. 1 lipca 2013 roku PKO Bank Polski wystartował z propozycją dla najmłodszych – od tamtej pory z oferty skorzystało prawie 730 tys. dzieci w wieku 0-12 lat. Aplikacja mobilna dla dzieci, będąca częścią tej oferty, zyskała właśnie nowy wygląd i wygodniejszą nawigację oraz logowanie PIN-em oraz biometrią.

Na początek młodzi klienci zyskają łatwiejsze logowanie: PIN-em, przez odcisk palca lub rozpoznawanie twarzy, a także nowy wygląd aplikacji i lepszą nawigację m.in. wygodniejszy ekran startowy i wyszukiwanie funkcji w dolnym menu. Wzmocnione też zostały niewidoczne dla użytkownika elementy związane z bezpieczeństwem. To początek zmian aplikacji i serwisu internetowego PKO Junior dla dzieci i rodziców, kolejne funkcje i udogodnienia m.in. płatności BLIKIEM będą systematycznie wzbogacały kolejne wersje aplikacji. W ciągu 10 lat funkcjonowania PKO Junior z tej oferty skorzystało w sumie prawie 730 tys. dzieci.

– Jednym z celów strategii PKO Banku Polskiego na lata 2023-25 „Przygotowani do wyzwań, nastawieni na przyszłość” jest wzmocnienie naszego wizerunku jako banku innowacyjnego, który jest atrakcyjny dla młodych klientów. Nowa aplikacja PKO Junior jest jednym z elementów służących do osiągnięcia tego celu – właśnie staje się atrakcyjniejsza dla młodych użytkowników i będzie też wygodniejsza do zarządzania przez rodziców. Jest nowoczesna wizualnie, a dzieci mogą łatwiej i bardziej intuicyjnie jej używać. Dzięki aplikacji dziecko pod czujnym okiem rodziców zdobywa praktyczną umiejętność obsługi mobilnego konta bankowego, uczy się podstawowych umiejętności związanych z zarządzaniem swoimi pieniędzmi i oszczędzaniem oraz rozwija systematyczność. Aplikacja PKO Junior łączy w sobie cele społeczno-edukacyjne oraz biznesowe i wierzymy, że dzięki niej zwiększy się nie tylko baza naszych młodych klientów, ale również świadomość usług finansowych – podkreśla Katarzyna Dziwulska, Dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim.

Nowa aplikacja mobilna PKO Junior dostępna jest dla telefonów z systemami Android i iOS. Jeśli na smartfonie dziecka aplikacje aktualizują się automatycznie nowa wersja zastąpi po prostu obecną. W pozostałych przypadkach – wystarczy pobrać nową wersję aplikacji ze sklepu z aplikacjami – stara wersja przestanie działać.

– Nowa wersja PKO Junior daje nowe możliwości i ułatwia życie użytkownikom – teraz dziecko może logować się PIN-em oraz biometrią, czyli odciskiem palca lub identyfikacją twarzy. Aplikacja ma też odświeżony nowoczesny wygląd oraz nawigację zgodną z obecnymi standardami technologii mobilnych. Dzięki temu dziecko może łatwiej i bardziej intuicyjnie się po niej poruszać np. wyszukiwanie funkcji jest teraz w zasięgu kciuka – w menu na dole ekranu. Nowa aplikacja jest tworzona w technologii Flutter, dzięki czemu wszelkie udogodnienia i zmiany będą wprowadzone szybciej i równolegle na obu głównych platformach mobilnych Android i iOS – dodaje Łukasz Kuc, Dyrektor Biura Kanałów Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

Aplikacja łączy się z serwisem internetowym PKO Junior i w jej nowej wersji wzmocnione zostały elementy związane z bezpiecznym połączeniem się z tym serwisem. Tym samym lepiej chronione są wszystkie decyzje i operacje finansowe, które są w niej wykonywane.

To początek zmian aplikacji i serwisu internetowego PKO Junior dla dzieci i rodziców, w niedługim czasie dojdą kolejne funkcje i udogodnienia m.in. możliwość korzystania przez dzieci z BLIKA oraz rozszerzonego zarządzania aplikacją dla dzieci przez rodziców poprzez serwis internetowy iPKO i aplikację mobilną IKO.

W nowym roku szkolnym PKO Bank Polski zaproponuje też uczniom szkół ponadpodstawowych specjalny program edukacji finansowej m.in. wykorzystujący gogle VR do nauki zasad cyberbezpieczeństwa.

Oferta PKO Junior – 730 tys. dzieci w ciągu 10 lat

PKO Bank Polski był pierwszym bankiem na polskim rynku, który zaproponował ofertę kont dla dzieci, w tym przeznaczonym specjalnie dla nich serwis transakcyjny i aplikację mobilną. Serwis internetowy PKO Junior jest dostępny od 1 lipca 2013 roku (aplikacja od maja 2016 roku) i był uruchomiony jako jeden z pierwszych na świecie serwisów bankowości internetowej dla najmłodszych i zarazem kompleksowy program edukacji finansowej.

W ciągu minionej dekady z oferty PKO Junior skorzystało w sumie prawie 730 tys. dzieci. Obecnie 80 proc. dzieci, które w ramach tej oferty mają PKO Konta Dziecka dostaje na swoje konto pieniądze regularnie co miesiąc, najczęściej jest to „kieszonkowe” od rodziców. W sumie na dziecięcych kontach w PKO Banku Polskim (PKO Junior, Pierwsze Konto Oszczędnościowe poniżej 13. r.ż., konta SKO uczniów) jest obecnie 2 mld 174,5 mln zł. Dzieci wykonują średnio w miesiącu 9 transakcji bezgotówkowych, a 98,7 proc. wszystkich ich transakcji to płatności kartą. Najmłodsi klienci nie tylko wydają, ale i starannie oszczędzają, najczęściej ich skarbonki (cele oszczędzania), które deklarują serwisie PKO Junior to – hasłowo: „gry”, „komputer”, „smartfon”, „przyszłość/marzenia”, „wakacje/wyjazd”.

Osoby, którzy mają konto w PKO Banku Polskim mogą zdalnie założyć rachunek dziecku.

W skład oferty PKO Junior wchodzą:

– oprocentowane PKO Konto Dziecka,

– karta debetowa PKO Junior,

– aplikacja i serwis PKO Junior,

– oprocentowane Pierwsze Konto Oszczędnościowe,

– ubezpieczenie NNW dzieci i młodzieży od 0 do 20 roku życia,

– materiały edukacyjne.

W najnowszej edycji rankingu „Złoty Bankier 2023” oferta PKO Banku Polskiego zajęła 2. miejsce w kategorii „ Konto dla dziecka”.

Dzieci lubią karty płatnicze, a rodzice kontrolę nad ich finansami

Z badań przeprowadzonych przez agencję IQS na zlecenie PKO Banku Polskiego wśród rodziców i dzieci (w wieku od 7-13 lat) na temat korzystania z konta bankowego wynika, że ci najmłodsi klienci bankowi najbardziej cenią sobie możliwość płatności kartą, a dorośli możliwość kontroli nad wydatkami. Jednocześnie większość badanych rodziców uważa, że najmłodsi powinni dysponować własnymi pieniędzmi. Ma to uczyć ich rozumienia wartości pieniądza, gospodarowania, zarządzania i oszczędzania.

Badanie jakościowe obejmowało 24 wywiady online (z rodzicem oraz dzieckiem) oraz 6 grup focusowych z rodzicami (spotkania online, 6 uczestników, moderowane przez badacza). Wynika też niego, że dzieci coraz wcześniej zaczynają rozumieć, czym jest bank, konto i bankomat, choć większość nie korzysta z wypłat gotówki w urządzeniu. W najmłodszym pokoleniu modne są też płatności BLIK i bankowe aplikacje mobilne.

Potem Konto dla Młodych 13-26 lat

Po ukończeniu 13. roku życia PKO Konto Dziecka automatycznie zostaje przekształcone w PKO Konto dla Młodych, z którego można korzystać aż do 26. urodzin. Młodzież na co dzień korzysta z nowych technologii, dlatego rachunek obsługiwany jest całkowicie przez internet i aplikację mobilną IKO.

Dzięki IKO można wygodnie np. sprawdzić stan swojego konta lub płacić w sklepach i internecie za pomocą BLIKA. Z PKO Konta dla Młodych można korzystać bez opłat – prowadzenie rachunku oraz wypłaty ze wszystkich bankomatów w Polsce i zagranicą są bezpłatne. Rodzic, który również jest klientem PKO Banku Polskiego ma wgląd w swoim systemie bankowości internetowej iPKO do transakcji realizowanych przez dziecko.

Do konta wydawana jest karta debetowa z funkcją wielowalutową – można ją zamówić przez serwis transakcyjny iPKO i aplikację IKO. Do wyboru są karty płatnicze z galerii kart PKO w tym Galerii Oficjalnych Kart Ekstraklasy. Zdecydowana większość kart wydanych dla osób korzystających z PKO Konta dla Młodych jest aktywna płatniczo. Młodzież najchętniej wybiera płatności BLIKIEM. Klienci z tej grupy wiekowej częściej preferują płatności bezgotówkowe w sklepach i internecie – 98,7 proc. transakcji stanowią transakcje POS, w tym 75 proc. to transakcje zbliżeniowe.

Źródło: PKO BP