Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami nowy projekt mBanku i Orange powinien ruszyć jeszcze w tym miesiącu. Obecnie trwają testy usługi oraz uruchomiono dedykowaną infolinię. Pod wskazanym numerem zgłasza się „Orange Finanse produkty bankowe dostarcza mBank”.
Podczas konferencji wynikowej przedstawiciele mBanku mówili, że wspólny projekt banku i operatora Orange ruszy jeszcze III kwartale tego roku. Dziś serwis Telepolis ujawnił numer infolinii, która uruchomiona została dla klientów nowego projektu. Pod numerem 19 300 zgłasza się „Orange Finanse produkty bankowe dostarcza mBank”.
Na tę chwilę konsultanci nie udzielają jednak dodatkowych informacji na temat oferty produktowej. Potwierdzają jednak, że prowadzone są testy. Sprawy nie chce komentować też rzecznik mBanku: – Do momentu startu nie udzielamy żadnych informacji na temat projektu – mówi Krzysztof Olszewski.
Z wiadomości, które już wcześniej pojawiały się na rynku wynika, że oferta będzie skierowana do klientów indywidualnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw. Obejmie płatności mobilne, rachunki bieżące, pożyczki, depozyty oraz karty kredytowe i debetowe. Orange Polska będzie odpowiedzialny za marketing i pozyskanie klientów do wspólnego przedsięwzięcia, zaś mBank będzie świadczyć usługi bankowe w ramach nowego oddziału, utworzonego w strukturach banku.
Można oczekiwać, że wzorem podobnych rozwiązań działających na rynku (T-Mobile Usługi Bankowe i Plus Bank), klienci mBanku i operatora Orange dostaną preferencyjne warunki produktów i zniżki na pakiety telekomunikacyjne.
Warto przy tym zwrócić uwagę, że nazwa „Orange Finanse produkty bankowe dostarcza mBank” jest podobna do wprowadzonej wcześniej w miejsce Alior Sync marki „T-Mobile Usługi Bankowe dostarczane przez Alior Bank”. Tak zawiłe nazewnictwo wynika z zaleceń Komisji Nadzoru Finansowego, która chce by banki jasno i wyraźnie oznaczały swoje marki.
„Coraz częstsze oferowanie wyspecjalizowanych usług bankowych przez wyodrębnione jednostki organizacyjne działające pod marką inną od firmy banku a także kampanie reklamowe, w których eksponowana jest tylko marka, wywołują dezorientację klientów” – napisał Wojciech Kwaśniak, wiceprzewodniczący KNF w korespondencji kierowanej do prezesów banków.
„Przeciętny odbiorca tego przekazu często traktuje tak oznaczone wyspecjalizowane oddziały jako samodzielne banki. Z tej przyczyny do KNF zgłaszane są informacje o podmiotach rzekomo działających bez licencji bankowej, gdyż klienci nie odnajdują ich na liście działających w Polsce banków, opublikowanej na stronie internetowej Komisji Nadzoru Finansowego” – podkreślił.
Dlatego też w nazwie nowego podmiotu wyraźnie wskazano, który bank dostarcza usługi finansowe dla telekomu.