Orange w Polsce

W dniu dzisiejszym Polska Telefonia Komórkowa Centertel sp. z o.o. oraz Orange Brand Services Ltd. podpisały umowę, na mocy której PTK Centertel nabył prawa do wprowadzenia na polski rynek marki ORANGE. Propozycja Zarządu PTK Centertel została zaakceptowana przez obu udziałowców: Telekomunikację Polską i France Telecom.

Zarząd PTK Centertel jest przekonany, że zmiana marki będzie miała pozytywny wpływ na działalność operacyjną i dalszy dynamiczny rozwój firmy, zwłaszcza ze względu na liczne korzyści wynikające z niej dla klientów, m.in.:

„Uważamy, że podejmując decyzję o zmianie marki dokonaliśmy bardzo dobrego wyboru, zwłaszcza w kontekście długofalowej strategii rozwoju naszej firmy” – powiedział Jean-Marc Vignolles, Dyrektor Generalny Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel – „Wierzymy, że dzięki naszemu pełnemu członkostwu w Orange, będziemy mogli podnieść satysfakcję naszych klientów i zaoferować im jeszcze bardziej atrakcyjne oferty – korzystając z doświadczenia i wsparcia międzynarodowej grupy. Jest to dobra wiadomość także dla naszych Udziałowców, Partnerów i Pracowników – zarówno PTK Centertel, jak i całej Grupy TP – gdyż oznacza to także wzrost wartości spółki”.

Sanjiv Ahuja, Dyrektor Wykonawczy, Orange SA – ?Orange jest jedną z najbardziej znanych i najsilniejszych marek telekomunikacyjnych na świecie, będącą motorem naszego wzrostu i sukcesu w całej organizacji działającej pod tą marką. Jest marką, której klienci ufają i kojarzą z prostymi i przejrzystymi produktami oraz usługami, spełniającymi ich potrzeby i wzbogacającymi ich o unikalne doświadczenia Orange. Jesteśmy pewni, że wprowadzenie marki Orange, także tutaj w Polsce, przyniesie również znaczący sukces.”

„W ocenie Zarządu Telekomunikacji Polskiej wprowadzenie marki Orange będzie również szansą dla poprawy satysfakcji klientów Grupy TP oraz umożliwi PTK Centertel szybsze osiągnięcie pozycji lidera rynku telefonii mobilnej w Polsce i w ten sposób podniesie wartość całej Grupy TP” – mówi Marek Józefiak, Prezes Zarządu Telekomunikacji Polskiej S.A.

Opłata licencyjna za użytkowanie znaku handlowego Orange przez PTK Centertel wynosi 1.6% rocznych obrotów PTK Centertel.

Marka Orange została wprowadzana po raz pierwszy na rynek brytyjski w kwietniu 1994 r. W chwili obecnej, Orange jest jedną z wiodących marek na rynku telefonii komórkowej, z której korzysta ponad 54 miliony klientów w 16 krajach. Marka Orange jest uznana za jedną z najbardziej innowacyjnych o jednym z najwyższych wskaźniku rozpoznawalności. W 2004 r. dochody Orange wyniosły 19,67 miliarda euro.

##

Polska Telefonia Komórkowa Centertel sp. z o.o. jest operatorem dwóch sieci telefonii komórkowej: cyfrowej IDEI z ponad 8 mln użytkowników i analogowej NMT450i (Centertel), z której korzysta kilka tysięcy abonentów – posiada ok. 32% udział w polskim rynku telefonii mobilnej (pozycja nr 2). W ogólnopolskiej dwuzakresowej (GSM 900/1800) sieci IDEA dostępne są: usługi bezabonamentowa: Idea POP, kompleksowa oferta Jedna Idea oraz wyjątkowa oferta dla klientów biznesowych – Nowa Idea dla Firm. W obu sieciach PTK Centertel dostępne jest kilkadziesiąt usług, m.in.: poczta głosowa, transmisja danych i faxów, dostęp do Internetu (WAP, mBox, HotSpoty W-LAN), szybka transmisja danych GPRS, multimedialne serwisy MMS, usługi SMS Premium Rate, usługi mobile-banking, tematyczne serwisy informacyjne, informacje tekstowe SMS, usługi Sieci Inteligentnej, usługi lokalizacyjne (co-gdzie-któredy, Gdziecko, Idea Nawigator, Gdzie Jesteście, Gdzie Oni Są), programy lojalnościowe (Profit, ProPozycja) oraz roaming z ponad 340 operatorami na całym świecie. Oferta sieci Idea dostępna jest w ponad 1,1 tys. punktów sprzedaży na terenie całej Polski. Udziałowcami PTK Centertel są: Telekomunikacja Polska, posiadająca 66 proc. udziałów oraz France Telecom z 34 proc. udziałów.

Więcej informacji nt. PTK Centertel i oferty sieci IDEA dostępnych jest w Internecie http://www.idea.pl oraz pod numerem Informacji Handlowej 0-801 234 567.