Organization Excellence Model już w Polsce

Organization Performance Model został opracowany ponad 30 lat temu przez Arthura Jones. Arthur pracował dla P&G w Anglii. Przez 10 lat realizował swoje zadania jako menedżer różnych szczebli. Ktoś z kierownictwa dostrzegł, że jego sposoby działania wpływają na efektywność pracy. 

Arthur początkowo wspierał fabrykę P&G w Anglii. Przez kolejne 10 lat pracy poszerzał zakres swojego wpływu. Pracował jako wewnętrzny konsultant na poziomie P&G w Anglii wspierając wszystkie obszary biznesowe, po czym przeniesiono go do struktur Europejskich. Stworzył model działania OPM, którego głównym celem jest wzrost efektywności organizacji. Przez ostatnie 20 lat wykorzystał ten model wspierając wiele organizacji europejskich. Współpracował z największymi operatorami telekomunikacyjnymi, firmami produkcyjnymi, instytucjami finansowymi oraz agendami rządowymi.

Czym jest OPM?


OPM to proces projektowania większej efektywności organizacji. Arthur zauważył, że każda organizacja uzyskuje dokładnie takie rezultaty, na jakie jest gotowa. System organizacyjny determinuje nasze wyniki. Chcąc podnieść efektywność, musimy dokonać właściwej zmiany wewnątrz systemu. Aby tego dokonać, potrzebne jest przeprowadzenie systemowej diagnozy stanu obecnego. Metodologia OPM krok po kroku prowadzi zespół zarządzający w kierunku identyfikacji prawdziwych przyczyn obecnej sytuacji. Zespół, który zrozumie co należy zmienić, jest w stanie przejść do drugiego etapu: etapu projektowania zmian.

Typowa interwencja realizowana jest w formule dwa dni diagnozy oraz dwa dni projektowania zmian. W spotkaniach uczestniczą menedżerowie zarządzający obszarem, w ramach, którego organizacja chce podnieść efektywność. W trakcie warsztatów uczestnicy pracują nad żywym organizmem (systemem organizacyjnym). Poznają model pracy OPM . Przygotowują się do przeprowadzenia procesu OPM w swoim zespole. Prowadzący warsztaty koncentruje się na kulturze organizacyjnej, normach i zasadach, które ujawniają się w trakcie pracy. Organizacja uzyskuje w czasie rzeczywistym informację zwrotną o sposobie pracy zespołu.

Źródło: Leadership Excellence