Serwis ogłoszeń o pracę Grupy Allegro – otoPraca.pl – uruchomił internetową bazę profilów zawodowych osób poszukujących pracy. Nowe narzędzie umożliwia firmom zmniejszenie kosztów i skrócenie czasu rekrutacji.
Baza profilów zawodowych różni się od innych tego typu rozwiązań obecnych na rynku. Jest darmowa i ogólnodostępna, nawet dla firm nie będących klientami serwisu. Pracodawcy mogą, po wejściu na stronę otopraca.pl/kandydaci, przeglądać profile, w których pracownicy nieodpłatnie zamieścili informacje o doświadczeniu, wykształceniu, umiejętnościach, a także preferencjach zawodowych. W profilu nie ma natomiast danych kontaktowych.
– Jeśli pracodawca znajdzie kandydatów, którzy odpowiadają jego wymaganiom, wtedy może się zalogować i poprosić ich o pełne CV uwzględniające także dane osobowe – mówi Marta Krauze z serwisu otoPraca.pl, w którym powstała baza profilów zawodowych. – Dzięki takiemu rozwiązaniu firmy oszczędzają czas i pieniądze potrzebne do przeprowadzenia rekrutacji, a praca sama znajduje tych, który jej szukają – dodaje.
Mechanizm działania bazy jest bardzo prosty. Osoba poszukująca pracy rejestruje się w serwisie otoPraca.pl, a następnie tworzy w nim swój profil zawodowy. Podaje w nim wybrane informacje o wykształceniu, doświadczeniu, kompetencjach, umiejętnościach, a także preferencjach zawodowych.
Tak przygotowana strona jest następnie udostępniania tysiącom firm, które poszukują pracowników w bazie profilów zawodowych. Pracodawcy wchodząc na stronę otopraca.pl/kandydaci mogą bardzo szybko odnaleźć osoby, które posiadają wymagane kompetencje i np. mieszkają w konkretnym regionie.
Jeśli firmie spodoba się opis kandydata, wtedy, po zalogowaniu, może poprosić go o przesłanie CV, w którym znajdują się bardziej szczegółowe informacje i dane kontaktowe. Kolejnym krokiem jest już tylko rozmowa kwalifikacyjna i, jeśli ta pójdzie dobrze, zatrudnienie.
Źródło: otoPraca.pl