PastPay pozyskuje 12 mln euro w serii A. Największa runda dla B2B BNPL w Europie Środkowo-Wschodniej

PastPay, dostawca rozwiązań płatniczych B2B, ogłosił rundę finansowania serii A o wartości 12 milionów euro, prowadzoną przez Platina Capital we współpracy z kilkoma wiodącymi instytucjami finansowymi i znanymi inwestorami prywatnymi. Misją PastPay jest dostarczanie innowacyjnych rozwiązań płatniczych B2B, umożliwiających elastyczne warunki płatności dla transakcji biznesowych.

Zdjęcie autorstwa picjumbo.com z Pexels

Runda finansowania, prowadzona przez gracza private equity Platina Capital, ma na celu przyspieszenie rozwoju biznesowego dostawcy płatności B2B. Obecnie PastPay działa w Europie Środkowo-Wschodniej (CEE), w tym w Polsce, oraz w Niemczech, Czechach, Słowacji, Rumunii, na Węgrzech i we Włoszech, z planami ekspansji na kolejne rynki UE. W obecnej rundzie finansowania wzięło udział kilka wiodących instytucji finansowych, w tym MBH Bank, Advance Global Capital, Quantic Financial Solutions, STRT i BNL Start Partners, a także wielu znanych inwestorów prywatnych, takich jak Jared Schrieber i Mark Ransford.

PastPay zmienia handel B2B oferując innowacyjne rozwiązania finansowe, które umożliwiają sprzedawcom i ich klientom biznesowym zarządzanie płatnościami na własnych warunkach. Platforma ułatwia płynne transakcje zarówno online, jak i offline, zapewniając elastyczne warunki płatności, które zwiększają płynność firm w całej Unii Europejskiej. W szczególności PastPay umożliwia firmom wydłużenie terminów płatności za zakupy od ponad 170 sprzedawców – od 15 do 90 dni. Koncentrując się na prostocie, wydajności i innowacyjności, PastPay dąży do ustanowienia nowych standardów w branży płatności B2B, napędzając wzrost gospodarczy i umożliwiając rozwój małym i średnim przedsiębiorstwom (MŚP).

PastPay wykorzysta pozyskane finansowanie na rozszerzenie swojej obecnej oferty dla klientów z całej Europy. Firma planuje inwestycje w rozwój produktów oraz rozbudowę usług cyfrowych i infrastruktury, zapewniając pełne wsparcie sprzedawcom działającym zarówno w kanałach cyfrowych, jak i tradycyjnych.

Firma nawiązała już współpracę ze sprzedawcami w Polsce i planuje pozyskiwać ich więcej, celując głównie w sprzedawców z branży elektronicznej, budowlanej, HORECA i modowej. Powiększa również zespół i obecnie rekrutuje polskiego kierownika sprzedaż.

– Handel B2B staje się coraz bardziej zdigitalizowany, a popyt na elastyczne formy płatności dorównuje zapotrzebowaniu na innowacyjne rozwiązania technologiczne. Pozyskane przez nas finansowanie pokazuje, że inwestorzy chcą wykorzystać ten popyt i przewodzić na rynku, który choć wciąż znajduje się na wczesnym etapie rozwoju, to obiecuje silny wzrost i rentowność. Aby tak się stało, musimy dalej inwestować w obszarze produktowym, a wraz z rosnącym zagrożeniem cyberprzestępczością opartą na sztucznej inteligencji, wzmocnić naszą infrastrukturę ryzyka – mówi Benjamin Berényi, współzałożyciel i dyrektor generalny PastPay.

Bálint Réti, współzałożyciel i dyrektor operacyjny PastPay, dodaje: – Do tej pory koncentrowaliśmy się na regionie Europy Środkowo-Wschodniej, ale naszym celem jest stać się ogólnoeuropejskim dostawcą i zaufanym partnerem w obszarze płatności oraz finansowania transakcji w całej Unii Europejskiej i EOG. Ostatnie lata były wyzwaniem dla branży fintech, ale sukces naszej rundy finansowania potwierdza jakość i odporność zarówno naszego produktu, jak i zespołu. Współpraca z nowymi inwestorami wpisuje się w naszą misję zwiększania dostępności finansowania dla jak największej liczby MŚP. Nowi partnerzy wnoszą nie tylko głęboką wiedzę z zakresu finansów i technologii, ale także rozległą sieć kontaktów, z której możemy czerpać. Dzięki temu finansowaniu możemy obsługiwać faktury o wartości ponad 300 milionów euro rocznie.

– Podjąłem decyzję o zainwestowaniu w PastPay ze względu na wysokiej jakości zespół firmy i ich bardzo wydajną strukturę kosztów ogólnych. Ambicje założycieli dotyczące ekspansji na Europę Zachodnią są również szczególnie atrakcyjne i zostaną znacznie wzmocnione dzięki tej temu finansowaniu. Zaangażowanie PastPay w dostarczanie platformy, która płynnie integruje zarówno transakcje online, jak i offline, naprawdę ją wyróżnia, dzięki możliwości oferowania elastycznych rozwiązań płatniczych, które znacznie zwiększają płynność mniejszych przedsiębiorstw w całej Europie – komentuje Mark Ransford, prywatny inwestor, który uczestniczył w pozyskaniu środków w ramach serii A.

Od momentu uruchomienia, PastPay umożliwił już ponad 170 sprzedawcom oferowanie elastycznych warunków płatności, umożliwiając klientom płacenie później w ponad 15 000 przypadków. Firma przeznaczyła ponad 33 miliony euro na wsparcie finansowe dla MŚP w całej Unii Europejskiej, pomagając firmom rozwijać się i prosperować dzięki większej elastyczności finansowej. Teraz, dzięki tej znaczącej rundzie, PastPay jest dobrze przygotowany do dalszego przyspieszenia wzrostu i rozszerzenia swoich rozwiązań płatniczych B2B, w tym B2B Kup Teraz, Zapłać Później w całej Europie.

Źródło: Past Pay