Patronat PR News: I Krajowa Konferencja Compliance (20-22 listopada 2006 r.)

Działalność compliance pojawiła się po raz pierwszy w zagranicznych instytucjach finansowych, które dostrzegły znaczenie zapewnienia zgodności prowadzonej działalności z obowiązującym prawem oraz minimalizacji ryzyka wywołania zaburzeń w tej sferze. Obecnie zalety compliance docenia coraz większa ilość największych światowych firm produkcyjnych czy też usługowych, a rozmiary budowanych służb compliance rosną od jednoosobowego stanowiska pracy do potężnych departamentów o złożonej strukturze terytorialnej i zadaniowej, skutecznie podnosząc pozytywny wizerunek firmy, zwiększający zaufanie obecnych i przyszłych kontrahentów.

Termin compliance definiowany jest jako audyt i konsulting służący monitorowaniu otoczenia prawnego firmy oraz doradzaniu zarządowi w sposób odpowiadający warunkom wynikającym z prowadzonego monitoringu. Inni do tej działalności zaliczają także profilaktykę, działania naprawcze, wsparcie firmy w toku postępowań prawnych oraz budowanie struktur i tworzenie procedur.

I Krajowa Konferencja Compliance jest pierwszym tego typu przedsięwzięciem umożliwiającym przede wszystkim kontakt z zespołem zaproszonych specjalistów z zagranicy. Rozmowy z przedstawicielami takich instytucji jak Society of Corporate Compliance & Ethics, International Compliance Association, Sarbanes-Oxley Institute, Associaton of Compliance Officers in Ireland i IT Compliance Institute zaowocowały powstaniem kompleksowego zestawu zagadnień szczegółowych, prezentowanych podczas naszej konferencji, kreując jedno z najbardziej zaawansowanych merytorycznie przedsięwzięć z tematyki compliance w Polsce. Dodatkowo, zaprezentowane zostaną liczne przykłady narzędzi informatycznych wspomagających pracę w obszarze compliance renomowanych dostawców oprogramowania.

Uczestnicy konferencji będą mieli możliwość nawiązania bezpośredniego kontaktu z przedstawicielami światowych i europejskich instytucji działających w obszarze compliance, wymiany doświadczeń z krajowymi specjalistami oraz implementowania zaprezentowanych najlepszych rozwiązań w zakresie tworzenia i optymalizacji działania departamentów compliance.

W programie I Krajowej Konferencji Compliance znajdą się m.in. następujące zagadnienia:

1. Przepisy prawne

• ochrona informacji poufnych firmy, własność intelektualna, ochrona informacji klientów

• mienie pracodawcy

• przepisy dotyczące papierów wartościowych i wykorzystywanie informacji poufnych (insider trading)

• przepisy antykorupcyjne

• płatności nielegalne i niewłaściwe

• pranie pieniędzy i przestępstwa finansowe

2. Standardy, normy i regulacje przyjęte zwyczajowo

• kodeks etyki i zasady prowadzenia biznesu

• zasady uczciwej konkurencji i społeczna odpowiedzialność biznesu

• polityka i procedury korporacji

• stosunki z podmiotami zewnętrznymi

• podnoszenie standardów corporate governance w firmie

• komunikacja

• konflikt interesów

• odpowiedzialność korporacji, zarządzanie i compliance

• zarządzanie compliance i etyką w globalnym przedsiębiorstwie: praktyczne wskazówki ulepszenia dojrzałych programów compliance

• najnowsze osiągnięcia corporate governace i ich wpływ na funkcje compliance

3. Narzędzia wspomagające pracę departamentów compliance

• wyzwanie monitoringu przeciw praniu pieniędzy – śledzenie globalnych transakcji

• używanie technologii jako narzędzia do monitorowania i raportowania

• rozwiązania technologiczne zapobiegające oszustwom oraz zwalczaniu aktywności prania pieniędzy

• pracownicy na oku – oprogramowanie do monitorowania i audytu wewnętrznych zagrożeń

• globalne programy etyczne i zgodności (compliance) – pozostawanie w zgodzie ze zmieniającym się rynkiem międzynarodowym

• poczta elektroniczna i korzystanie z internetu

4. Compliance w praktyce

• zgłaszanie naruszania zasad (whistleblowing)

• zarządzanie ryzykiem zgodności (compliance)

• zarządzanie programem zgodności (compliance)

• z kim należy się kontaktować

• wprowadzanie w życie zmian regulacyjnych

• standaryzacja programu zgodności (compliance)

• nadzór nad kodeksem

• kary za naruszenie zasad

• jak przeprowadzić ocenę ryzyka compliance: standardy, metodologia, zagrożenia, dobre praktyki

• kreowanie efektywnej kultury compliance

• ocena i zarządzanie ryzykiem biznesowym

• odpowiedzialność związana z przestrzeganiem kodeksu

• pełne, rzetelne, dokładne, terminowe i zrozumiałe publikowanie informacji

• przeciwdziałanie i wykrywanie nadużyć w korporacji

• rzetelność w działaniu

• tworzenie rozwiązań problemów

• redukcja kosztów compliance

• kierownictwo compliance i etyki transformuje organizacje

5. Etyka w praktyce

• budowanie kultury etycznej

• rada etyki

• kiedy działanie jest nieetyczne

• współpraca z działem compliance

6. Dlaczego compliance

• compliance – wartość dodana w korporacji budująca markę, konkurencyjność i reputację

• dokładność i rzetelność ksiąg, rejestrów i rachunków

• korzyści z compliance: minimalizacja ryzyka, usprawnienie mechanizmów kontroli i sprawozdawczości, zapewnienie bezpieczeństwa informatycznego

• miara efektywności programów etycznych i compliance

7. Charakterystyka stanowiska ds. compliance

• pracując dla prawa: ochrona i rozwój pozycji profesjonalisty compliance

• rola kierowników compliance i etyki: nadzór, szkolenia, integracja z kadrą zarządzającą w firmie

• struktura biura compliance

• inżynieria tworzenia stanowiska compliance, jego usytuowanie i plan działania

• Analiza przypadku (case study)

• tworzenie działu compliance w firmie

• struktura i działanie działu zgodności (compliance) i etyki w dużej korporacji międzynarodowej

• oficer zgodności (compliance) i etyki w małym/średnim przedsiębiorstwie

• jak zbudować efektywnie działające procedury

Kto powinien uczestniczyć w I Krajowej Konferencji Compliance

• Członkowie Rad Nadzorczych i Zarządów

• Prezesi Zarządów

• Compliance Officer’s

• Specjaliści ds. compliance

• Dyrektorzy ds. zgodności z regulacjami (compliance)

• Doradcy compliance

• Dyrektorzy ds. monitoringu compliance

• Administratorzy compliance

• Specjaliści ds. finansów i compliance

• Specjaliści ds. kontroli i compliance

• Dyrektorzy korporacyjni ds. compliance

• Audytorzy i członkowie Komitetu Audytorów

• Dyrektorzy ds. prawnych

• Dyrektorzy ds. norm etycznych i prawnych

• Dyrektorzy ds. regulacji

• Radcy Prawni

• Doradcy Zarządu

• Dyrektorzy ds. korporacyjnych

• Dyrektorzy ds. etyki i zgodności

• Dyrektorzy ds. PR

• Dyrektorzy ds. finansów

• Dyrektorzy ds. zarządzania ryzykiem

• Dyrektorzy ds. zapewnienia jakości

• Dyrektorzy ds. IT

• Dyrektorzy ds. bezpieczeństwa i ochrony danych

• Dyrektorzy Personalni

Szczegółowe informacje dotyczące konferencji oraz współpracy w zakresie prezentacji produktów informatycznych:

Katarzyna Starosławska,

Kierownik Projektu,

tel. 22 651 60 31, 22 497 59 20, fax 22 651 60 32,

k.staroslawska@jds.com.pl