PayU: Ranking światowych trendów w e-commerce

Analitycy biznesowi PayU zbadali opinie ponad 100 przedstawicieli branży internetowej i 150 publikacji na temat przyszłości handlu w sieci, które ukazały się na przełomie 2014/2015 r. W efekcie powstał pierwszy w Polsce ranking 10 światowych trendów w e-commerce zaprezentowany dziś na blogu PayU.


Trend 1. Kierunek: mobile

To trend globalny, na który musi się przygotować cały e-commerce. Analitycy przewidują, że na całym świecie w 2015 roku wartość zakupów z urządzeń mobilnych wyniesie 120 mld dolarów.

Mobile jest dziś postrzegany już nie tylko jako kanał sprzedaży, który każdy powinien udostępnić, ale przede wszystkim jako personal device, który łączy ze sobą wszystkie kanały i pozwala prowadzić dialog z klientem. W wyniku tego dialogu powstaje spersonalizowana oferta, a końcowym efektem jest zakup. Pierwsza pozycja w rankingu dla „mobilea” nie powinna więc chyba być dla nikogo zaskoczeniem – komentuje wynik Wojciech Czajkowski, dyrektor zarządzający PayU w Polsce.

Trend 2. Podejście omnichannel

„Omnichannel” to prawdopodobnie obecnie najbardziej eksploatowane słowo w branży e-commerce. Warto jednak zauważyć, że nie byłoby mowy o tym zjawisku, gdyby nie rosnąca rola smartfonów, z którymi wiele osób nie rozstaje się w ciągu dnia nawet na moment. Pozycja numer 2 w rankingu wydaje się więc całkowicie sprawiedliwa.

Trend 3. Analityka i precyzyjne kierowanie oferty

W ostatnich latach właścicielom e-sklepów przybywało danych: ruch i zachowanie użytkownika na stronie, historia zakupowa, kanały dotarcia do klienta. Teraz nadszedł czas, aby z tych informacji zrobić użytek, przygotowując ofertę skrojoną dla konkretnej osoby i jej potrzeb. Dodatkowo rozwój technologii rejestrujących preferencje klientów i monitorujących ich zachowania zarówno w świecie online, jak i offline, dzięki wykorzystaniu smartfonów, z pewnością przyczyni się do utrzymania wysokiej dynamiki rozwoju handlu w ogóle, a e-commerce w szczególności.

Na kolejnych pozycjach w rankingu PayU znalazły się: trend 4. Darmowe dostawy i zwroty; trend 5. Skuteczny marketing; trend 6. Wygodne płatności; trend 7. Personalizacja oferty; trend 8. Wykorzystanie mediów społecznościowych; Trend 9. Wygoda użytkownika (UX); Trend 10. Treści, które sprzedają.

Content is the king! – Jak mawiają niektórzy eksperci. Coraz więcej e-sklepów, ale i dostawców usług dla e-commerce, dostrzeże korzyści z budowania relacji z aktualnymi i przyszłymi klientami dzięki dodatkowym treściom określanym jako content marketing. Miedzy innymi dlatego z pełnym opisem 10 światowych trendów w e-commerce w 2015 r można zapoznać się na blogu PayU.