Analitycy biznesowi PayU zbadali opinie ponad 100 przedstawicieli branży internetowej i 150 publikacji na temat przyszłości handlu w sieci, które ukazały się na przełomie 2014/2015 r. W efekcie powstał pierwszy w Polsce ranking 10 światowych trendów w e-commerce zaprezentowany dziś na blogu PayU.
Trend 1. Kierunek: mobile
To trend globalny, na który musi się przygotować cały e-commerce. Analitycy przewidują, że na całym świecie w 2015 roku wartość zakupów z urządzeń mobilnych wyniesie 120 mld dolarów.
– Mobile jest dziś postrzegany już nie tylko jako kanał sprzedaży, który każdy powinien udostępnić, ale przede wszystkim jako personal device, który łączy ze sobą wszystkie kanały i pozwala prowadzić dialog z klientem. W wyniku tego dialogu powstaje spersonalizowana oferta, a końcowym efektem jest zakup. Pierwsza pozycja w rankingu dla „mobilea” nie powinna więc chyba być dla nikogo zaskoczeniem – komentuje wynik Wojciech Czajkowski, dyrektor zarządzający PayU w Polsce.
Trend 2. Podejście omnichannel
„Omnichannel” to prawdopodobnie obecnie najbardziej eksploatowane słowo w branży e-commerce. Warto jednak zauważyć, że nie byłoby mowy o tym zjawisku, gdyby nie rosnąca rola smartfonów, z którymi wiele osób nie rozstaje się w ciągu dnia nawet na moment. Pozycja numer 2 w rankingu wydaje się więc całkowicie sprawiedliwa.
Trend 3. Analityka i precyzyjne kierowanie oferty
W ostatnich latach właścicielom e-sklepów przybywało danych: ruch i zachowanie użytkownika na stronie, historia zakupowa, kanały dotarcia do klienta. Teraz nadszedł czas, aby z tych informacji zrobić użytek, przygotowując ofertę skrojoną dla konkretnej osoby i jej potrzeb. Dodatkowo rozwój technologii rejestrujących preferencje klientów i monitorujących ich zachowania zarówno w świecie online, jak i offline, dzięki wykorzystaniu smartfonów, z pewnością przyczyni się do utrzymania wysokiej dynamiki rozwoju handlu w ogóle, a e-commerce w szczególności.
Na kolejnych pozycjach w rankingu PayU znalazły się: trend 4. Darmowe dostawy i zwroty; trend 5. Skuteczny marketing; trend 6. Wygodne płatności; trend 7. Personalizacja oferty; trend 8. Wykorzystanie mediów społecznościowych; Trend 9. Wygoda użytkownika (UX); Trend 10. Treści, które sprzedają.
Content is the king! – Jak mawiają niektórzy eksperci. Coraz więcej e-sklepów, ale i dostawców usług dla e-commerce, dostrzeże korzyści z budowania relacji z aktualnymi i przyszłymi klientami dzięki dodatkowym treściom określanym jako content marketing. Miedzy innymi dlatego z pełnym opisem 10 światowych trendów w e-commerce w 2015 r można zapoznać się na blogu PayU.