PayUp wkracza na polski rynek płatności elektronicznych

Punkty takie, zlokalizowane w całej Polsce, mają stać się miejscem gdzie możliwe będzie dokonanie różnych elektronicznych operacji finansowych. Biorąc pod uwagę atrakcyjną ofertę firmy dla partnerów, detalistów i konsumentów oraz fakt współpracy z silnym lokalnym partnerem – notowaną na giełdzie Grupą Eurocash – oraz już istniejącą sieć 3000 terminali, ma ona spore szanse zrealizować swe ambitne plany.

PayUp Polska jest spółką joint venture założoną przez PayUp Holding i Grupę Eurocash. Spółka, którą utworzono w lipcu 2007, a której przewidywane nakłady inwestycyjne w roku 2008 wyniosą 20 milionów złotych, będzie proponować bezpieczne i innowacyjne usługi płatności elektronicznych o szerokim zakresie. Na początek zaoferuje klientom możliwość doładowywania komórek, później opłacania rachunków i innych usług typu „pre-paid”, a w dłuższej perspektywie, także umożliwi realizację innych usług finansowych realizowanych w punktach handlowych.

„Najczęstszym i największym problemem naszych partnerów – wystawców rachunków, operatorów komórkowych i banków – jest obecnie terminowość. Oczekują oni usługi, która umożliwiłaby szybkie transfery pieniężne, a jednocześnie ograniczyła ryzyko ludzkiego błędu i koszty związane z zarządzaniem płatnościami” – tłumaczy Luis Janeiro, dyrektor zarządzający PayUp Polska. „Z drugiej strony konsumenci poszukują nowych sposobów na wygodne płatności umożliwiające szybkie i bezpieczne uregulowanie rachunków, doładowanie komórek oraz inne tego typu usługi. Postawiliśmy sobie za cel stworzenie takiego systemu, który umożliwiłby konsumentowi załatwienie różnych spraw w jednym miejscu blisko jego domu, detalistom zapewnił dostęp do atrakcyjnych usług i możliwość związania się z międzynarodową marką, co podniosłoby ich obroty. Wystawcom rachunków i operatorom komórkowym system miał umożliwić efektywny outsourcing ściągania płatności” – dodaje Luis Janeiro.

PayUp spełnia te wszystkie warunki ale oferuje jeszcze więcej. Instalowane przez firmę terminale mogą także funkcjonować jako platforma techniczna do obsługi kart płatniczych, kredytowych i debetowych. Mogą one także funkcjonować w przyszłości, jako platforma do rozwoju innych usług finansowych wygodnych dla konsumentów.

“Wchodząc we współpracę z firmą PayUp wnieśliśmy nasze doświadczenie i znajomość polskiego rynku, jak również niezbędną podstawę do rozwoju w postaci już istniejącej sieci punktów handlowych” – mówi Luis Amaral, Prezes Eurocash i przewodniczący Rady Nadzorczej PayUp Polska. W październiku 2007r. sieć terminali PayUp składała się już z ok. 2500 punktów.

Na dzień dzisiejszy PayUp dysponuje siecią 3000 terminali, co oznacza, że liczba ta wzrosła od jesieni o ok. 14%. W tym samym czasie wartość transakcji wzrosła w przybliżeniu o 10%,a liczba transakcji o ok. 13%. Podobnych tendencji wzrostowych należy spodziewaćw kolejnych miesiącach.

“Firma skupia się przede wszystkim na konsumentach i ich potrzebach, dlatego system zapewnia maksymalne bezpieczeństwo transakcji, a dalsza ekspansja związana będzie ze współpracą z niezrzeszonymi punktami handlowymi – a nie tylko z dużymi sieciami handlowymi. Rola, jaką w naszej działalności odegrają partnerzy handlowi, pomoże w zdobyciu zaufania konsumentów. To dlatego najbardziej istotną dla nas kwestią jest właściwy dobór partnerów”– dodaje Luis Janeiro. Możliwość doładowania komórki, lub dokonania płatności za rachunki za pośrednictwem terminali PayUp będzie możliwa więc także w miejscach dotąd pomijanych przez konkurencyjne sieci. Terminale PayUp pojawią się także w mniejszych miastachoraz lokalnych sklepach i kioskach. Właściciele sklepów, którzy zdecydują się na współpracę z marką otrzymają pełne wsparcie marketingowe i techniczne, dostęp do telefonicznego Centrum Obsługi Klienta i pomoc handlowców PayUp, co pozwoli im uczynić z usługi źródło dodatkowych dochodów. Jednocześnie fakt zaoferowania klientom wygodnej usługi przyczyni się do wzrostu lojalności klientów i poziomu ich satysfakcji z lokalnego punktu handlowego.

“Najważniejszymi wartościami marki PayUp jest wygoda, łatwość obsługi, przejrzystość finansowa oraz wiarygodność” – kontynuuje Luis Janeiro. “Chcemy aby marka postrzegana była przez pryzmat tego, jak łatwo i przyjemnie korzysta się z zaoferowanej pod nią usługi oraz faktu, że jest ona przyjazna i pomocna dla użytkownika. Dzięki niej konsument będzie miał więcej czasu na własne przyjemności”. Punkty handlowe oferujące usługę PayUp będą wyraźnie oznaczone i wyposażone w materiały reklamowe, a sama usługa otrzyma dodatkowo silne wsparcie PR-owe oraz promowana będzie przez działania konsumenckie.

„Do końca 2008 roku planujemy rozbudować sieć do 6500 terminali – wszystko po to, aby być blisko polskich konsumentów” – podsumowuje Janeiro.

PLIK PDF