Pekao stawia na przedsiębiorców

„- Obecnie udział segmentu MSP w dochodach banku stanowi około 14 proc. W ciągu trzech lat chcemy go zwiększyć do 22 proc.” – mówi gazecie Grzegorz Piwowar, wiceprezes banku. „Równie ambitne są plany rynkowe. Dzisiaj bank zajmuje drugą pozycję pod względem liczby obsługiwanych klientów MSP – za PKO BP. Ma ich około 250 tys. Swoje udziały rynkowe do 2010 r. zamierza powiększyć z 15 proc. do 20 proc.”, informuje dziennik.

„Pekao ma już przyszykowaną broń, z którą chce ruszyć na podbój rynku. Zaatakuje z kilku miejsc równocześnie. Już próbuje to robić za pośrednictwem internetu – od lutego działa już platforma internetowa Pekao Firma […]. Jeszcze w tym miesiącu szykuje mocne uderzenie przy pomocy nowej oferty dla małych i średnich firm. Bank przygotował pięć pakietów różnych usług do wyboru, wzależności od potrzeb klienta. Każdy jest odpłatny, ale składa się z kilku darmowych usług bądź produktów. Niedługo potem Pekao zarzuci na rynek sieć oddziałów do obsługi klientów biznesowych. Liczy ona 340 placówek. W III kwartale pojawi się 50 nowych.”, czytamy w „PB”.

Bank Pekao jest największym bankiem Europy Środkowej pod względem kapitalizacji rynkowej. Dysponuje drugą co do wielkości siecią oddziałów (1059 placówek w całym kraju) oraz największą siecią ponad 3000 bezpłatnych bankomatów w Polsce i 13000 w całej Europie. Ma ponad 5 milionów klientów.

Więcej szczegółów w „Pulsie Biznesu”.