Bank Pekao poinformował swoich klientów o zamiarze wyłączenia obsługi rachunków przedpłaconych powiązanych z aplikacją PeoPay. Planowany termin wygaszenia usługi to II kwartał 2018 r.
Kiedy w 2013 roku Pekao wprowadził system płatności mobilnych PeoPay, jedną z opcji było podpięcie do aplikacji rachunku przedpłaconego. Był to ukłon w stronę osób, które nie miały w Pekao konta osobistego. Po uruchomieniu aplikacji mogli aktywować rachunek techniczny, z którego realizowali płatności mobilne.
Po zmianach, które zaordynowała Komisja Nadzoru Finansowego w 2015 r., sprzedaż kart i rachunków przedpłaconych została ograniczona. Obecnie klienci nie mogą już kupić nowych, anonimowych kart pre-paid. Tak samo, jak nie można już kupić anonimowo nowej karty SIM do telefonu. Większość banków wycofała tego typu produkty z oferty.
Pekao poinformował właśnie swoich klientów, że szykuje się do wyłączenia obsługi rachunków przedpłaconych, które zostały otworzone w ramach PeoPay i przeznaczone do obsługi tego systemu płatności mobilnych. Wyłączenie rachunków przedpłaconych zaplanowano na drugi kwartał 2018 r. Funkcjonowanie aplikacji PeoPay w wersji połączonej z kontem osobistym pozostaje na razie bez zmian.
Bank przypomina klientom, by wycofali z portmonetek swoje środki. Można je wykorzystać na zakupy w sklepie internetowym lub stacjonarnym, przelać innemu użytkownikowi (0,20 zł), wypłacić w bankomacie Pekao (2 zł), przelać na inne konto w Pekao lub wykupić je w placówce.
W drugim kwartale szykuje się jeszcze jedna ważna zmiana – bank udostępni w swojej aplikacji system płatności mobilnych Blik. To z kolei przełoży się na zakres dostępnych tam funkcji. Klienci dostaną Blika, ale PeoPay zostanie okrojone. Bank docelowo wyłączy możliwość dokonywania płatności kodami QR w sklepach naziemnych (np. w Biedronce). Ta forma płatności zostanie tylko w internecie.