Perła Rynku FMCG 2012 dla First Data Polska za terminal zbliżeniowy

First Data Polska S.A., właściciel marki Polcard, lider w dziedzinie handlu elektronicznego i przetwarzania płatności została laureatem nagrody „Perła Rynku FMCG” w kategorii ‘Najlepszy dostawca wyposażenia – sprzęt elektroniczny’ za wprowadzenie na rynek urządzenia Vx510 z PP 1000 SE, terminala obsługującego płatności zbliżeniowe. Nagroda redakcji magazynu „Wiadomości Handlowe” została przyznana głosami detalicznych sprzedawców towarów i usług, którzy wyróżniają „nowości o największym potencjale rozwojowym”.

Polski rynek płatności zbliżeniowych rośnie dynamicznie, a First Data Polska, właściciel marki Polcard, jest jednym z liderów, który przyczynia się do upowszechnienia tej metody płatności wśród Polaków. Wiodąca pozycja firmy została potwierdzona nagrodą „Perła Rynku FMCG 2012”. W tegorocznej edycji, podobnie jak w latach poprzednich, głosy detalistów policzył niezależny instytut badawczy GfK Polonia.

– Jesteśmy zaszczyceni zdobyciem „Perły Rynku FCMG 2012”. Jest ona dla nas szczególnie ważna, bo unikalną cechą konkursu jest głos detalistów, którzy wskazują istotne dla nich nowości rynkowe. Ich uznanie dla naszego terminala dobrze wróży sukcesowi rynkowemu technologii zbliżeniowej, której dynamika wzrostu w Polsce jest ewenementem na światową skalę – komentuje Janusz Diemko, prezes zarządu First Data Polska.

Jak wynika z najnowszego raportu First Data Polska z cyklu Spend Trend, płatności zbliżeniowe spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem wśród klientów. Jeszcze w październiku 2011 r. terminale Polcard zarejestrowały ok. 500 tys. transakcji zbliżeniowych. W ciągu jednego kwartału, do marca 2012 r., ta liczba wzrosła niemal dwukrotnie, do 900 tys. Kwota transakcji zbliżeniowych rośnie w tempie od kilkunastu do kilkudziesięciu procent miesięcznie.

Jakub Kiwior, dyrektor Visa Europe w Polsce komentuje – Nagroda za wprowadzenie nowego typu terminala zbliżeniowego na polski rynek, który jest największym rynkiem „zbliżeniowym” Visa w Europie, świadczy o rosnącym zainteresowaniu i zaufaniu do tej formy płatności. Ważną rolę w budowaniu tego zaufania, niezbędnego dla rozwoju rynku, odgrywa najwyższej jakości sprzęt, w tym terminale. Gratulujemy First Data zdobycia nagrody „Perła Rynku FMCG 2012”.

– Płatności bezstykowe to bardzo ważny segment rynku płatności, który rozwija się niezwykle dynamicznie. Z punktu widzenia MasterCard, jako pioniera płatności zbliżeniowych, skuteczne zaplecze technologiczne i terminale, w tym te które tworzy First Data, są jednym z kluczowych elementów dalszego wzrostu branży – skomentował Michał Skowronek, dyrektor polskiego biura MasterCard.

Źródło: First Data