Amerykański BankMobile został pierwszym w stu procentach mobilnym bankiem na świecie. Dostęp do jego usług jest dostępny wyłącznie za pośrednictwem odpowiedniej aplikacji na smartfona.
Bankowość mobilna coraz bardziej zyskuje na znaczeniu i już niemal każdy szanujący się bank musi zapewniać dostęp do podstawowych narzędzi z pozycji telefonu. BankMobile, będący własnością Customer Banku, jest jednak pierwszym, który nie zapewnia żadnego innego dostępu, niż przy użyciu smartfona. Niemożliwe jest nawet, żeby zalogować się do konta poprzez stronę internetową banku. Ta przywita nas jedynie ładnym wizualnie designem i zaproszeniem do ściągnięcia odpowiedniej aplikacji.
Zakładanie i obsługa konta przez telefon
Otworzenie własnego rachunku bankowego jest krótkie i wymaga jedynie wczytania swojego zdjęcia z dowodu tożsamości oraz wpisania danych. Aparat fotograficzny w telefonie jest przydatny przy obsłudze konta, bowiem dzięki niemu można np. zdeponować czek po prostu robiąc mu zdjęcie. W przypadku gdy potrzebujemy gotówki, mamy do dyspozycji 55 tys. bankomatów rozlokowanych w różnych miejscach. Co ciekawe, nie ma innej możliwości wypłaty pieniędzy, bo bank nie ma fizycznej siedziby.
W Ameryce co jakiś czas dochodzi do włamań na cudze konta bankowe. Nie ominęło to nawet tak dużych firm jak JPMorgan Chase, Bank of America albo Wells Fargo. Z tego powodu klienci są często negatywnie nastawieni do postępującej informatyzacji. BankMobile zapewnia, że dysponuje najlepszymi narzędziami do obrony przed atakami z zewnątrz, jednak nie precyzuje jakie to narzędzia.
Bank ma w planach pozyskać 25 tys. klientów w trakcie pierwszego roku działalności i 250 tys. w ciągu następnych pięciu lat.