PKO Bank Polski nagrodzony za patriotyzm w ekonomii

Bank został uhonorowany nagrodą główną w pierwszej edycji konkursu Indeks Patriotyzmu Gospodarczego „Rzeczpospolitej” i Fundacji Patriotyzmu Gospodarczego. PKO Bank Polski zwyciężył w kategorii duże spółki. Podczas uroczystej gali, nagrodę odebrał Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

Kapituła inauguracyjnej edycji konkursu uznała, że PKO Bank Polski w największym stopniu przyczynia się do rozwoju naszego kraju, odgrywa wiodącą rolę w budowaniu jego pozycji gospodarczej, nie uchylając się przy tym od powinności względem społeczeństwa.

– Jednym z wyzwań, przed jakim stoi dziś polska gospodarka, jest wzmocnienie przedsiębiorstw z rodzimym kapitałem, tak aby były one w stanie na równych warunkach rywalizować z konkurentami z innych krajów. Znak „made in Poland” powinien w coraz większym stopniu kojarzyć się z zaawansowanymi technologicznie produktami sprzedawanymi przez polskie firmy pod własnymi markami. Z punktu widzenia Banku patriotyzm oznacza wspieranie rodzimego biznesu, w dobrych i złych czasach, także poprzez finansowanie jego ekspansji zarówno w kraju, jak i za granicą. Jako PKO Bank Polski realizujemy to zadanie w praktyce m.in. otwierając oddział w Niemczech nakierowany na obsługę klientów firmowych prowadzących działalność za naszą zachodnią granicą – podkreśla Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

Bank od lat wspiera polską przedsiębiorczość. Jest największym kredytodawcą spośród 22 banków udzielających kredytów z gwarancjami programu de minimis wspierającego MSP. Bank jest także liderem w obsłudze klientów sektora samorządowego.

Stale poszukuje nowych rozwiązań. Tworzy produkty i usługi, które wyznaczają nowe trendy na rynku. Buduje pozycję na rynku globalnym wykorzystując zaawansowane technologie, m.in. pracuje nad wdrożeniem rozwiązań biometrycznych w bankowości. Za aplikację mobilną IKO, na bazie której powstał rynkowy standard płatności BLIK Bank zwyciężył w prestiżowym konkursie „Distribution&Marketing Innovation in Retail Financial Services” organizowanym przez Efma.