PKO Bank Polski triumfuje w konkursie Celent Model Bank

PKO Bank Polski laureatem Celent Model Bank Awards w kategorii wzmacniania pozycji klienta („Empowering the Customer”). Jury przyznało bankowi nagrodę za dwa projekty – PKO Płacę później i Platformę usług dodatkowych (VAS – Value Added Services Platform). Nagrodzone usługi zapewniają klientom PKO Banku Polskiego większą elastyczność i więcej możliwości skorzystania z wielu usług w jednym miejscu.

Nagroda Celent Model Bank w kategorii wzmacniania pozycji klienta („Empowering the Customer”) jest wyrazem uznania dla PKO Banku Polskiego i jego wysiłków, aby zapewnić klientom większą kontrolę, możliwość wyboru i doskonałe doświadczenia z korzystania usług banku. PKO Bank Polski wykazał się aż dwiema inicjatywami: PKO Płacę później i Platformą Usług Dodatkowych (VAS).

Platforma usług dodatkowych umożliwia skorzystanie z usług wielu dostawców z poziomu jednej aplikacji bankowej IKO i w serwisie internetowym iPKO. Klienci w sekcji Usługi i zakupy mają dostęp m.in. do telemedycyny, usług VOD, biletów do kina oraz e-booków i audiobooków w atrakcyjnych cenach.

– Platforma usług dodatkowych w PKO Banku Polskim jest innowacyjna i niespotykana nie tylko na skalę krajową, ale również w Europie Środkowo-Wschodniej. Nagroda Celent Model Bank to duże wyróżnienie dla banku za wdrażanie nowoczesnych usług w polskiej bankowości. Planujemy dalszy rozwój naszej oferty eksperymentując z różnymi pakietami, łącząc różne VAS-y a także VAS-y z innymi produktami banku – mówi Michał Kalinowski, dyrektor biura odpowiedzialnego za usługę w Departamencie Usług Cyfrowych PKO Banku Polskiego.

Największy polski bank planuje dodać 9–10 kolejnych nowych usług w 2024 r. i utrzymać tempo dodawania około trzech nowych kwartalnie w następnym roku.

PKO Bank Polski został wyróżniony także za usługę PKO Płacę później. Umożliwia ona zakupy w określonym limicie i spłacenie ich w ciągu 30 dni . To pierwsze tego typu rozwiązanie wprowadzone samodzielnie przez bank w Polsce.

– PKO Płacę Później to dla naszych klientów pomocna, wartościowa i chętnie wybierana usługa, którą wciąż rozwijamy. Od listopada 2022 roku PKO Płacę Później aktywowało 197 tys. klientów a łączna wartość przyznanych limitów to 158 mln zł. Klienci ci dokonali 2,5 mln transakcji płatniczych na łączną kwotę 340 mln zł. Bardzo nas cieszy, że usługa wdrożona przez nasz bank znalazła uznanie nie tylko klientów, ale również międzynarodowej firmy doradczej Celent. Nie poprzestajemy w staraniach i wciąż się rozwijamy. W przyszłości zamierzamy podwyższyć maksymalną kwotę limitu oraz dodać możliwość rozłożenia transakcji na raty – mówi Tomasz Hassa, kierownik zespołu w Departamencie Usług Cyfrowych PKO Banku Polskiego.

Rozszerzając portfolio usług dodatkowych bank buduje i umacnia relacje z klientami. Z badań własnych banku wynika natomiast, że klienci wysoko oceniają PKO Płacę później oraz Platformę Usług Dodatkowych i są to dla nich wartościowe rozwiązania.

Celent to międzynarodowa firma zajmująca się badaniami i doradztwem w obszarze usług finansowych. Program nagród Celent wyróżnia instytucje finansowe jako „wzorcowe banki” za ich wybitne inicjatywy technologiczne. Projekty ujęte w rankingu wyróżniają się odnoszonymi korzyściami biznesowymi, innowacyjnością oraz doskonałością technologiczną lub wdrożeniową.

Źródło: PKO BP