PKO Bank Polski udostępnił mobilną autoryzację w aplikacji IKO

Klienci PKO Banku Polskiego doczekali się w końcu mobilnej autoryzacji. Jest to już 10 bank, który pozwala autoryzować transakcje za pomocą aplikacji mobilnej.

szefei, YAY Foto

W najnowszej aktualizacji aplikacji mobilnej IKO pojawiła się mobilna autoryzacja, czyli możliwość zatwierdzania transakcji za pomocą komunikatów push. Jest to alternatywny wobec jednorazowych kodów SMS i kart zdrapek sposób autoryzowania dyspozycji w bankowości internetowej. Aby aktywować mobilną autoryzację w IKO, należy wejść w ustawienia, a następnie w zakładkę Narzędzia autoryzacyjne i wybrać Aplikację IKO. Zmianę formy zatwierdzania transakcji należy potwierdzić hasłem jednorazowym z SMS-a lub zdrapki.

PKO Bank Polski pracował nad mobilną autoryzacją już od dłuższego czasu. Tego, że wdrożenie jest już lada dzień można było się spodziewać po tym, jak wycofano token GSM. Mobilna autoryzacja staje się powoli rynkowym standardem – usługę udostępnia już 10 banków. Są to mBank, eurobank, Getin Bank, ING Bank Śląski, Bank Millennium, Nest Bank, BGŻ BNP Paribas (w aplikacji Raiffeisena Mobilny Bank), TMUB, Santander Bank Polska i PKO BP. Już niedługo funkcja ta pojawi się też w aplikacji Banku Pekao.