Pierwsi klienci PKO BP mogą już korzystać z asystenta głosowego w IKO

PKO Bank Polski poinformował, że pierwsi klienci banku mogą już korzystać z asystenta głosowego w aplikacji mobilnej. Na razie usługa została uruchomiona pilotażowo, ale w ciągu kilku tygodni zostanie udostępniona dla wszystkich.

fot. Shutterstock

Nowa usługa pozwala obsługiwać aplikację za pomocą komend głosowych. Jak informuje bank w komunikacie prasowym, początek daje możliwość m.in.: zlecenia przelewu, sprawdzenia historii i stanu konta oraz dokonania płatności Blikiem. Asystent głosowy na razie dostępny jest w formie pilotażu na Androidzie, ale jak czytamy w notce prasowej, w ciągu kilku tygodni będzie dostępny dla wszystkich.

Zobacz też: Czy asystent głosowy może zostać bankierem?

Bank podał też statystyki aplikacji mobilnej IKO, która w marcu skończyła 7 lat. W tym czasie jej użytkownicy logowali się do niej ponad 2 mld razy oraz wykonali 396 mln transakcji. Liczba aktywnych aplikacji IKO przekracza już 4,5 mln.

Asystenta głosowego w aplikacjach mobilnych mają już ING Bank Śląski i Bank Pekao. W obu przypadkach wykorzystywany jest moduł od firmy Google. PKO BP postawiło na swoje autorskie rozwiązanie.