PKO BP i PP: Dwa miesiące na szukanie konkretów

– Poczta Polska przyjęła w zeszłym tygodniu strategię rozwoju usług finansowych i pośrednictwa finansowego, a także podpisała list intencyjny o współpracy z PKO BP. Oba te dokumenty mają na celu przygotowanie jej do sprzedaży szerokiej gamy usług finansowych – mówi Mariusz Wnuk, dyrektor biura polityki finansowej Poczty Polskiej.

Jak podaje dziennik zespół PKO BP i PP ma dwa miesiące na przygotowanie kierunków współpracy gigantów.

– Szukamy synergii w naszych sieciach. Nie wykluczamy, że w placówkach Poczty Polskiej można by w przyszłości oferować usługi PKO BP lub grupy PKO BP, i to zarówno dla klientów indywidualnych, firm, jaki i sektora publicznego. Chcemy znależć obszary współpracy, które byłyby korzystne dla nas, dla Poczty i dla klientów – mówi jeden z menedżerów PKO BP.

Ma to umożliwić efektywniejsze wykorzystanie pocztowych placówek.

– Planujemy utworzenie w latach 2006-07 w placówkach Poczty Polskiej 3,5 tys. wydzielonych stanowisk finansowych. Będziemy w nich oferować produkty bankowe, ubezpieczeniowe i inwestycyjne. W ramach nawiązanej współpracy PKO BP będzie miało dostęp do tych punktów – informuje Mariusz Wnuk.

Strategia PP zakłada wiele zmian w świadczonych przez nią usługach pieniężnych – podaje „Puls Biznesu”.

– Oprócz szybkich transferów zagranicznych dzięki współpracy z PKO BP możliwe stanie się wypłacanie gotówki w placówkach pocztowych za pomocą terminali płatniczych – dodaje Mariusz Wnuk.

Pierwsze punkty powinny ruszyć już na początku 2006 r.

Ogniwem łączącym PKO BP z Pocztą Polską jest Bank Pocztowy, który stanowi ich wspólną własność. On także jest jedną ze stron rozmów gigantów o przyszłej współpracy.

Także na niego spada odpowiedzialność za przygotowanie placówek pocztowych do obsługi produktów bankowych. Jak informuje Alfred Bieć, prezes Banku Pocztowego, w przyszłym roku ruszy pilotażowy program wprowadzenia takiej obsługi w 125 okienkach – pisze „Puls Biznesu”.