PKO BP, Poczta, Orange i eService łączą siły. Proponują przedsiębiorcom terminal na własność

Firmy poinformowały o zawiązaniu „Koalicji liderów na rzecz Polski bezgotówkowej”. Umowę o terminal będzie można podpisać w oddziałach banku, salonach operatora, w placówkach pocztowych, u listonoszy i przez internet.

Kolejne firmy przystępują do Programu Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego „Polska Bezgotówkowa”. Orange i Poczta Polska chcą wspólnie z PKO Bankiem Polskim i eService oferować przedsiębiorcom terminale płatnicze. Dziś firmy poinformowały o powołaniu „Koalicji liderów na rzecz Polski bezgotówkowej”.

W ramach wspólnej oferty koalicjantów, umowę o terminal będzie można zawierać w 524 oddziałach PKO Banku Polskiego obsługujących klientów MSP, 742 salonach i Smart Store’ach Orange Polska, w ponad 4 600 oddziałach Poczty Polskiej oraz u 22 000 listonoszy wyposażonych w tablety. eService uruchamia także specjalną platformę bezgotowki.pl, dzięki której przedsiębiorca będzie mógł zamówić darmowy terminal.

Z preferencyjnych warunków korzystania z terminali w ramach programu „Polska Bezgotówkowa” mogą korzystać przedsiębiorcy, którzy przez ostatnie 12 miesięcy nie posiadali w swojej firmie POS-ów. Jeśli zdecydują się zainstalować terminal, przez pierwszy rok nie będą ponosić kosztów jego obsługi. Wsparcie obejmuje także miesięczne koszty obsługi płatności, aż do osiągnięcia obrotów w wysokości 100 000 zł na urządzenie. Dofinansowanie obejmuje trzy terminale.

Terminal płatniczy D220, eService

W ramach współpracy koalicjantów tradycyjne terminale płatnicze (stacjonarne lub przenośne) będą oferowane w opcji najmu. Na własność będzie można otrzymać natomiast terminal D220. W przypadku skorzystania z tej drugiej opcji, po upływie 12 miesięcy, przedsiębiorca nie będzie ponosił kosztów najmu. Będzie płacił tylko za procesowanie transakcji. Firmy obiecują, że dla uczestników programu będą one dostępne na bardzo preferencyjnych warunkach.

eService stworzyło też nowy Portal Klienta, umożliwiający zarządzanie swoimi urządzeniami, jak również uzyskanie stałego dostępu do wirtualnych potwierdzeń transakcji wykonanych na terminalu.

Zgodnie z badaniami pt. „Postawy Polaków wobec form płatności”, przeprowadzonymi na zlecenie eService, ponad połowa Polaków chce płacić bezgotówkowo. Aż 4 na 10 z nich rezygnuje z dokonania zakupów, gdy nie ma możliwości płatności kartą. Na koniec III kwartału 2017 roku w Polsce działało 605 tys. urządzeń POS. Założyciele programu „Polska Bezgotówkowa” chcą w ciągu najbliższych trzech lat zwiększyć liczbę terminali o kolejne pół miliona urządzeń. Zainwestują na ten cel 600 mln zł. Więcej szczegółów na temat tego programu znajdziecie w tym artykule.

Przedsiębiorcy mogą też wybrać terminal u innych partnerów „Polski Bezgotówkowej”. Do inicjatywy przystąpiły m.in. First Data, Elavon, IT Card, mBank, ING Bank Śląski i BGŻ BNP Paribas. Część instytucji obiecuje klientom, którzy skorzystają z bezpłatnych terminali, preferencyjne warunki także po zakończeniu wsparcia z programu.