Utrzymanie płynności finansowej w dobie pandemii COVID-19 jest kluczową kwestią dla wielu firm. Faktoring to usługa finansowa, która pomaga przedsiębiorcom w tym niełatwym czasie. W PKO Banku Polskim z usług faktoringowych można skorzystać online w serwisie transakcyjnym iPKO, co oznacza, że aktywacja usługi oraz przekazanie faktury do finansowania odbywa się zdalnie, bez wizyty w oddziale banku. Z usługi mogą skorzystać osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą.
Faktoring polega na upłynnieniu pieniędzy zamrożonych w fakturach w ten sposób, że PKO Faktoring płaci do wystawcy faktury przed jej terminem płatności. Nie trzeba już czekać na przelew od swojego partnera biznesowego, ponieważ pieniądze z tytułu faktury wpłyną na konto przed określonym na niej terminie. Pojawiające się z tego tytułu zadłużenie pokrywane jest późniejszymi spłatami otrzymywanymi od odbiorców.
Dzięki usłudze finansowania faktur, w iPKO można sfinansować do 100 proc. wartości faktury brutto. PKO Faktoring potrąca prowizję za usługę, a pieniądze znajdą się na koncie firmowym tego samego dnia.
– Sfinansowanie faktury to prosta i szybka usługa, w ramach której klient może podpisać umowę i sfinansować faktury bez wychodzenia z biura czy domu. Zawarcie umowy online trwa zaledwie kilka minut. Niewątpliwą zaletą produktu jest możliwość finansowania pojedynczych faktur. Co ważne, nie informujemy odbiorców faktury o usłudze dzięki zastosowaniu cesji cichej. Warto zauważyć, że klient ponosi koszty tylko wtedy, gdy korzysta z finansowania – mówi Piotr Mierzejewski, prezes Zarządu PKO Faktoring.
Bank przyznaje swoim klientom odnawialny limit faktoringowy o maksymalnej wartości do 100 tys. zł. W ten sposób można sfinansować nawet pojedyncze faktury bez konieczności dostarczania dokumentów finansowych, zaświadczeń ZUS i US czy opinii bankowych – wszystko odbywa się na podstawie dotychczasowej współpracy z bankiem.
Źródło: PKO BP