Usługa z zakresu płatności odroczonych PKO Płacę później zdobyła „Nagrodę Społeczności” w konkursie Digital Excellence Awards. PKO Płacę później to element rozwoju i dodawania kolejnych nowoczesnych usług banku, które ułatwiają codzienne życie klientów. Od uruchomienia usługi rok temu łączna kwota transakcji odroczonych z PKO Płacę później wyniosła już 198 mln zł.
PKO Bank Polski zdobył „Nagrodę Społeczności” w konkursie Digital Excellence Awards 2023 za innowacyjne na polskim rynku rozwiązanie – PKO Płacę później. O sukcesie usługi świadczą też liczby – łączna kwota zrealizowanych transakcji wyniosła już 198 mln zł. To kolejna usługa poszerzająca kompleksową obsługę klienta i ułatwiająca mu codzienne zakupy.
W listopadzie 2022 r. PKO Bank Polski jako pierwszy bank w Polsce i jeden z nielicznych na świecie samodzielnie udostępnił swoim klientom usługę BNPL – PKO Płacę później. Na tamten moment żaden polski bank nie zdecydował się na taki krok ze względu na różnego rodzaju uwarunkowania, m.in.: aspekty prawne, wyzwania technologiczne czy wymagający model finansowy, tym samym rynek usług BNPL (buy now pay later) w Polsce zdominowany był przez fintechy.
– PKO Płacę później to rozwinięcie naszej oferty na rynku e-commerce. Banki to instytucje szczególne ze względu na regulacje związane z bezpieczeństwem czy prawne – nie mogą więc sobie pozwolić na taką swobodę jak np. fintechy. Mimo to udało nam się wkroczyć na rynek BNPL i udostępnić naszym klientom innowacyjne rozwiązanie, które odpowiada na ich codzienne potrzeby. Nasza usługa ma już rok i mogę powiedzieć, że był to dobry rok. Klienci chętnie wykorzystują PKO Płacę później do codziennych płatności, o czym świadczą nasze wyniki. Obecnie usługę aktywowało już ponad 150 tys. klientów, którzy z jej pomocą opłacili zakupy na łączną kwotę 198 mln zł. Dobry start PKO Płacę później motywuje nas do dalszej pracy. Dziękujemy naszym klientom za ich zaufanie. Cieszymy się, że PKO Płacę później może ułatwić im codzienne płatności – mówi Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.
Wprowadzenie rok temu na rynek PKO Płacę później było wyjściem naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy potrzebowali rozwiązania na szybkie, codzienne zakupy. Widać to w efektach, które bank zauważył po wdrożeniu usługi: klienci zaczęli wykonywać więcej transakcji i mają one większą wartość. Po wdrożeniu PKO Płacę Później zwiększył się też poziom zadowolenia klientów z usług banku. Świadczy o tym poprawa wskaźnika NPS, pokazującego czy klienci polecili by bank i jego usługi innym.
Nad przygotowaniem i wdrożeniem usługi pracowało blisko 30 jednostek banku – od przedstawicieli ryzyka, przez operacje, obsługę klienta, IT do zespołów biznesowych. Bank wprowadził PKO Płacę później w niecały rok przy zaangażowaniu tylko zasobów własnych banku.
Źródło: PKO BP