InPost, lider usług logistycznych w Europie, rozszerzył współpracę z platformami usług dla e-commerce należącymi do Grupy IAI – IdoSell oraz AtomStore.
IdoSell i AtomStore to platformy sklepowe, które oferują zaawansowane technologicznie rozwiązania dla profesjonalnych sklepów internetowych. Firmy korzystające z ich usług, zyskują dla swoich klientów możliwość korzystania z usługi InPost Pay. W AtomStore, InPost Pay jest dostępny już od listopada 2023, a na IdoSell pojawił się w grudniu 2023.
– Nasza współpraca ma na celu ułatwienie procesu zakupowego dla branży e-commerce, a więc przede wszystkim zwiększenie konwersji i zminimalizowanie liczby porzuconych koszyków. Usługa InPost Pay staje się integralną częścią wygodnych, szybkich i bezpiecznych zakupów internetowych. Mamy nadzieję, że to kolejny krok w doskonaleniu procesu transakcji online, ukierunkowany na efektywne, elastyczne i zgodne z najnowszymi wymaganiami klientów, zakupy w branży e-commerce. – podkreśla Szymon Wałach, VP ds. Digital i Strategii InPost
– IdoSell skupia się na dostarczaniu profesjonalnych rozwiązań dla e-commerce, szczególnie takich, które podnoszą efektywność sprzedażową naszych merchantów. Dlatego stale wdrażamy coraz bardziej zaawansowane rozwiązania checkout. Od standardowego procesu zakupowego, przez uproszczony, tak zwany jednokrokowy, po wreszcie najnowszy proces IdoSell – express checkout, czyli zakupy za pomocą jednego kliknięcia. Cieszymy się, że do wachlarza naszych usług mogliśmy dołączyć InPost Pay. Wprowadzenie tej usługi to istotny element naszych działań w kierunku optymalizacji konwersji dla sprzedawców i ułatwienia ścieżki zakupowej dla konsumentów – mówi Michał Tykarski, wiceprezes Grupy IAI, która odpowiada za rozwój IdoSell.
– Naszym celem w AtomStore jest tworzenie nowoczesnego doświadczenia zakupowego, które spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających. W odpowiedzi na dynamiczny wzrost handlu mobilnego, konsekwentnie rozwijamy nasze innowacyjne rozwiązania w tym obszarze, z których najbardziej zaawansowanym jest AtomStore Headless Front. Gdy nasi partnerzy z InPost podzielili się planami na temat usługi, która łączy płatność i dostawę, szybko zdecydowaliśmy się na integrację. Jako pierwsza platforma e-commerce w Polsce wprowadziliśmy InPostPay, dzięki czemu nasi merchanci mogą zapewnić swoim klientom szybkość i wygodę na każdym etapie procesu zakupowego – zaznacza Łukasz, Plutecki, CEO AtomStore
Istnieje wiele korzyści płynących z wprowadzenia InPost Pay do sklepów internetowych. Przede wszystkim, dzięki nowej usłudze InPost, klienci mogą znacząco skrócić proces zakupowy, a to wpływa na większy współczynnik konwersji oraz znacząco obniża liczbę porzuconych koszyków. Ponadto, wprowadzenie InPost Pay to ułatwienie dla ponad 11 mln użytkowników aplikacji InPost Mobile.
Źródło: IdoSell