Płatności online mają być proste i szybkie

Jak wynika z najnowszego badania firmy ACI Worldwide, klienci brytyjskich banków domagają się szybkich i łatwych w obsłudze płatności online. Prawie połowa z badanych zadeklarowała, że obietnica ulepszenia elektronicznego systemu płatniczego przekonałaby ich do zmiany banku.

Badanie zostało wykonane na próbie 2 tys. klientów banków a głównym tematem były płatności mobilne. Oczekiwania konsumentów dotyczą głównie czasu w jakim przelane środki trafiają na właściwe konto.

41% ankietowanych życzyłoby sobie, żeby odbywało się to maksymalnie w ciągu pięciu minut. 45% chętnie zmieniłoby bank gdyby inny zaoferował im możliwość efektywniejszego przelewania środków. 60% konsumentów opowiedziało się dodatkowo za przyspieszeniem transakcji na rachunkach kart kredytowych, natomiast 66% życzyłoby sobie ułatwień w przypadku przelewów na rachunkach osobistych.

Oprócz spraw związanych z przelewami online badanie wzięło również pod lupę płatności związane z używaniem bankomatów i kart kredytowych. Pierwsze z nich jako bardzo irytującą rzecz wskazało 55%, natomiast drugą 52%.

W 2008 roku na wyspach uruchomiono usługę o nazwie Faster Payments Service, która znacznie skraca czas oczekiwania na wykonanie przelewu, ale póki co objętych jest nią zaledwie 11 banków i liczba ta w najbliższym czasie nie powinna ulec zmianie. Przelewy nadawane w systemie Faster Payments są realizowane w czasie maksymalnie kilku godzin.