Plebiscyt „Mistrz Handlu i Usług MasterCard® 2007” rozstrzygnięty

W badaniu przeprowadzonym w pierwszej edycji Plebiscytu uwzględnione zostały kategorie, które odpowiadają najczęstszym potrzebom zakupowym przeciętnego polskiego konsumenta. Respondenci wybierali w nim sieci, które ich zdaniem najbardziej zasługiwały na tytuł: hipermarket roku, supermarket roku, dyskont roku, sklep meblowy roku, market budowlany roku, sklep ze sprzętem RTV/AGD roku, sklep perfumeryjno–drogeryjny roku, sklep obuwniczy/odzieżowy roku, sklep internetowy roku oraz stacja benzynowa roku.

W kategorii „Hipermarket Roku”:

I miejsce – sieć hipermarketów Auchan

Konsumenci szczególnie wysoko ocenili w Auchan szeroki asortyment, korzystne ceny i dogodne formy płatności.

W kategorii „Supermarket Roku”:

I miejsce – sieć supermarketów Piotr i Paweł

To sieć najlepiej oceniana przez swoich klientów zarówno w punktacji ogólnej kategorii, jak i w szczegółowej – za bogaty asortyment, profesjonalizm sprzedawców, dogodne formy płatności oraz najbardziej atrakcyjną ekspozycję towarów.

W kategorii „Dyskont Roku”:

I miejsce – sieć sklepów spożywczych Lidl

Najwyższą notę zyskała za wysokie wskazania zarówno w punktacji ogólnej jak i w odniesieniu do jakości i szybkości obsługi, lokalizacji sklepów, informacji o ofercie, ekspozycji towarów oraz dzięki dogodnym formom płatności.

W kategorii „Sklep Meblowy Roku”:

I miejsce – sieć Ikea

Według opinii konsumentów ma najbogatszy w kategorii asortyment, najdogodniejsze formy płatności, najlepszą informację o ofercie oraz najatrakcyjniejszą ekspozycję towaru.

W kategorii „Market Budowlany Roku”:

I miejsce – sieć Castorama

Lider kategorii w ocenie ogólnej i cząstkowej. Ceniona najwyżej za bogaty asortyment, najlepszych sprzedawców i fachową obsługę, dogodne formy płatności i lokalizację oraz korzystny poziom cen.

W kategorii „Sklep Perfumeryjno-Drogeryjny Roku”:

I miejsce – sieć drogerii Sephora

Najwyżej oceniona zarówno w skali ogólnej jak i w poszczególnych wymiarach, za jakość i szybkość obsługi, najdogodniejsze formy płatności i bogaty wybór towarów.

W kategorii „Sklep Odzieżowy/Obuwniczy Roku”:

I miejsce – sieć sklepów Reserved

Konsumenci najwyżej ocenili Reserved w klasyfikacji ogólnej i cząstkowej za poziom cen, bogaty design, atrakcyjną ekspozycję towaru oraz lokalizację.

W kategorii „Sklep RTV/AGD Roku”:

I miejsce – sieć elektromegamarketów Media Markt

Zwycięzca kategorii, najlepiej oceniany we wszystkich wymiarach klasyfikacji cząstkowej.

W kategorii „Sklep Internetowy Roku”:

Nagrody nie zostały przyznane ze względu na zbyt duże rozdrobnienie wskazań, mimo, że badanie przeprowadzono na ogromnej próbie respondentów. Ze względów statystycznych ocenie podlegać mogły w tej kategorii jedynie dwa podmioty, z których tylko jeden mieści się w kategorii sklep internetowy. Ze względu na brak możliwości porównawczych i interpretacji kategorii nie wyłoniono w niej zwycięzcy.

W kategorii „Stacja Benzynowa Roku”:

I miejsce – sieć BP

Ta sieć została najlepiej oceniana w wymiarze ogólnym, a także ze względu na najbardziej atrakcyjną ekspozycję, bogaty asortyment towarów i dogodne formy płatności.

W Plebiscycie Internautów:

I miejsce – sklep Agito.pl

Zwyciężył, zdobywając największą liczbę głosów w Plebiscycie Internatów.

Organizatorzy zapowiadają, że tytuły „Mistrz Handlu i Usług MasterCard® 2007”, statuetki i dyplomy dla najlepszych sieci handlowo-usługowych będą przyznawane cyklicznie raz w roku.

Plebiscyt Mistrz Handlu i Usług MasterCard® 2007” składał się z dwóch części. Pierwszą stanowiło badanie opinii przeprowadzone przez Pentor Research International na reprezentatywnej grupie Polaków, w którym konsumenci oceniali jakość usług oferowanych przez sieci handlowo-usługowe. Warunkiem głosowania było tu doświadczenie respondenta – wizyta w danym sklepie nie wcześniej niż 3 miesiące przed badaniem i możliwość porównania oferty z innymi sklepem z danej kategorii. Wyniki Plebiscytu uwzględniały głosy tylko tych respondentów, którzy mogli porównywać walory wybranych sklepów w ramach kategorii. Wybierając najlepsze sieci, badani brali pod uwagę m.in. różnorodność i jakość asortymentu, poziom cen, dostępne formy płatności, sprawność obsługi kart i system sprzedaży ratalnej, jakość usług, lokalizację oraz kompetencje personelu i sposób, w jaki byli traktowani robiąc zakupy lub też korzystając z usług wybranych sieci. Wyniki badania pozwoliły wyłonić 9 sieci handlowo-usługowych ocenionych najwyżej pod względem jakościowym. W ramach drugiej części projektu przeprowadzony został Plebiscyt Internautów, w którym konsumenci oddając swoje głosy na wybrane sieci handlowo-usługowe na stronie konkursowej www.mistrzhandlu.pl decydowali, kto zostanie dodatkowo uhonorowany tytułem Mistrz Handlu i Usług MasterCard® 2007.

Sieci handlowo-usługowe, to nie jedyni nagrodzeni w Plebiscycie Mistrz Handlu i Usług MasterCard® 2007”, również ci, którzy oddawali głosy na stronie internetowej wskazując swojego faworyta do tytułu Mistrza i uzasadnili w kilku słowach swój wybór, mieli szansę na wygranie atrakcyjnych nagród. W kolejnych tygodniach Plebiscytu Internautów do zwycięzców trafiło w sumie ponad 200 nagród, w tym m.in. kamery i aparaty cyfrowe oraz odtwarzacze DVD.