Plebiscyt „Mistrz Handlu i Usług MasterCard® 2008” rozstrzygnięty

– To dla mnie zaszczyt, że w imieniu polskich konsumentów mogę po raz kolejny uhonorować zwycięzców Plebiscytu „Mistrz Handlu i Usług MasterCard® 2008”. Celem plebiscytu jest promowanie dobrych wzorów i praktyk handlowych poprzez wyróżnienie tych sieci handlowo-usługowych, które dostarczają najwyższej jakości usług swoim klientom. Jako dostawca innowacyjnych rozwiązań płatniczych, MasterCard czynnie wspiera rozwój handlu i tym samym wspiera wzrost poziomu usług na polskim rynku dbając o to, by robienie zakupów było przyjemnym spędzaniem czasu – powiedział podczas wręczania nagród dyrektor generalny Przedstawicielstwa MasterCard Europe w Polsce Paweł Rychliński.

– Porównując wyniki tegorocznej edycji konkursu Mistrz Handlu i Usług z wynikami zeszłorocznymi, można wysnuć dwa wnioski. Prawie we wszystkich kategoriach przynajmniej minimalnie wzrosły oceny, czyli sprzedawcom coraz lepiej udaje się zaspakajać potrzeby konsumentów. Po drugie, w większości kategorii, ci, co nie znaleźli się na podium zwycięzców, tylko minimalnie gorzej byli oceniani niż  zwycięzcy. Co oznacza, że prawie wszystkie działające sieci reprezentują wyrównany, bardzo wysoki poziom obsługi i tylko w nielicznych kategoriach widać wyraźnych liderów, którzy  trwale i zdecydowani przeważają nad pozostałymi .  Taka wyrówna stawka oznacza, że  kolejne edycje konkursu mogą przynieść nowe  przetasowania, ponieważ konkurenci spoza podium są bardzo blisko zwycięzców. Na pewno będzie to stale mobilizowało sieci handlowe do współzawodnictwa z korzyścią przede wszystkim dla konsumentów, czyli nas wszystkich – dodał Jacek Dohnalik, dyrektor MSC w Pentor Research International

W badaniu przeprowadzonym w drugiej edycji Plebiscytu uwzględnione zostały kategorie, które odpowiadają najczęstszym potrzebom zakupowym przeciętnego polskiego konsumenta. Respondenci wybierali w nim sieci, które ich zdaniem najbardziej zasługiwały na tytuł: hipermarket roku, supermarket roku, dyskont roku, sklep z wyposażeniem wnętrz lub meblowy roku, market budowlany roku, sklep ze sprzętem RTV/AGD roku, sklep perfumeryjno–drogeryjny roku, sklep obuwniczy/odzieżowy roku, polski sklep internetowy roku oraz stacja benzynowa roku.

W kategorii „Hipermarket Roku”:

I miejsce – sieć hipermarketów Auchan

Auchan został szczególnie wysoko oceniony za szeroki asortyment, najlepszą informację o sieci skierowaną do klientów i obsługę, atrakcyjną ekspozycję oraz dogodne formy płatności

W kategorii „Supermarket Roku”:

I miejsce – sieć supermarketów Piotr i Paweł

To sieć najlepiej oceniana przez swoich klientów pod względem informacji skierowanych do konsumentów, bogatego asortymentu, lokalizacji i najlepszej obsługi

W kategorii „Dyskont Roku”:

I miejsce – sieć sklepów Biedronka

Biedronka najwyższą notę zyskała ze względu na korzystny poziom cen, lokalizację i dobry dojazd oraz najlepszą obsługę.

W kategorii „Sklep z Wyposażeniem Wnętrz lub Meblowy Roku”:

I miejsce – sieć Ikea

Według opinii konsumentów Ikea została wyróżniona pod względem najbogatszego asortymentu, najlepszej informacji, najkorzystniejszego poziomu cen, najdogodniejszych form płatności oraz najatrakcyjniejszej ekspozycji towaru

W kategorii „Market Budowlany Roku”:

I miejsce – sieć Castorama

Lider kategorii w ocenie ogólnej i cząstkowej. Ceniona najwyżej za bogaty asortyment, najlepszych sprzedawców i fachową obsługę, dogodne formy płatności i lokalizację oraz korzystny poziom cen.

W kategorii „Sklep Perfumeryjno-Drogeryjny Roku”:

I miejsce – sieć drogerii Sephora

Najwyżej oceniona zarówno w skali ogólnej jak i w poszczególnych wymiarach, zwłaszcza za najlepszych sprzedawców i atrakcyjną ekspozycję towaru

W kategorii „Sklep Odzieżowy/Obuwniczy Roku”:

I miejsce – sieć sklepów Reserved

Konsumenci najwyżej ocenili Reserved w klasyfikacji ogólnej i cząstkowej za poziom cen,

bogaty design, atrakcyjną ekspozycję towaru oraz lokalizację.

W kategorii „Sklep RTV/AGD Roku”:

I miejsce – sieć elektromegamarketów Media Markt

Zwycięzca kategorii, najlepiej oceniany we wszystkich wymiarach klasyfikacji cząstkowej.

W kategorii „Stacja Benzynowa Roku”:

I miejsce – sieć BP

Ta sieć została najlepiej oceniana w wymiarze ogólnym, a także ze względu na najbardziej atrakcyjną ekspozycję i bogaty asortyment towarów.

W kategorii „Sklep Internetowy Roku”:

I miejsce – Agito.pl

Ten sklep wyróżnił się w ocenie internatów m.in. za korzystny poziom cen, szybką realizację zamówienia, dogodne formy płatności, przyjazną i profesjonalną obsługę, dobry opis produktów, niskie koszty dostawy, zapewnienie bezpieczeństwa dokonywanych transakcji oraz dobrą organizację dostawy produktu.

W Plebiscycie Internautów:

I miejsce – sklep Agito.pl

Zwyciężył, zdobywając największą liczbę głosów w Plebiscycie Internatów.

Plebiscyt Mistrz Handlu i Usług MasterCard® 2008” składał się z dwóch części. Pierwszą stanowiło badanie opinii przeprowadzone przez Pentor Research International na reprezentatywnej grupie Polaków, w którym konsumenci oceniali jakość usług oferowanych przez sieci handlowo-usługowe. Warunkiem głosowania było tu doświadczenie respondenta – wizyta w danym sklepie nie wcześniej niż 3 lub 6 miesięcy przed badaniem, w zależności od kategorii i możliwość porównania oferty z innymi sklepem z danej kategorii. Wyniki Plebiscytu uwzględniały głosy tylko tych respondentów, którzy mogli porównywać walory wybranych sklepów w ramach kategorii. Wybierając najlepsze sieci, badani brali pod uwagę m.in. różnorodność i jakość asortymentu, poziom cen, dostępne formy płatności, sprawność obsługi kart i system sprzedaży ratalnej, jakość usług, lokalizację oraz kompetencje personelu i sposób, w jaki byli traktowani robiąc zakupy lub też korzystając z usług wybranych sieci. Wyniki badania pozwoliły wyłonić 9 sieci handlowo-usługowych ocenionych najwyżej pod względem jakościowym. W ramach drugiej części projektu przeprowadzony został Plebiscyt Internautów, w którym konsumenci oddając swoje głosy na wybrane sieci handlowo-usługowe na stronie konkursowej www.mistrzhandlu.pl decydowali, kto zostanie dodatkowo uhonorowany tytułem Mistrz Handlu i Usług MasterCard® 2007. Tytuł ten ma charakter „ponadkategorialny”. Oprócz tego internauci biorący udział w Plebiscycie Internautów wskazywali również najlepszy ich zdaniem polski sklep internetowy.

Sieci handlowo-usługowe, to nie jedyni nagrodzeni w Plebiscycie Mistrz Handlu i Usług MasterCard® 2007”, również ci, którzy oddawali głosy na stronie internetowej wskazując swojego faworyta do tytułu Mistrza i uzasadnili w kilku słowach swój wybór, mieli szansę na wygranie atrakcyjnych nagród, w tym zestawów kina domowego i odtwarzaczy DVD.