Po co chodzimy na pocztę?

Prawie połowa Polaków dokonała za pośrednictwem poczty (49%) wpłat (opłata za gaz, energię) na rachunki bankowe. Częściej korzystają z nich ludzie w wieku 30-59 lat, natomiast rzadziej uczniowie, studenci i mieszkańcy dużych miast.

Przekazy pocztowe to usługa, z której korzysta tylko 27% społeczeństwa – najchętniej pracownicy administracji i usług (44%) oraz osoby mieszkające w regionie wschodnim (34%).

Co piąty Polak przyniósł na pocztę paczkę. Korzystający z tego rodzaju usług to najczęściej osoby z wykształceniem licencjackim i magisterskim (41%) oraz średnim i pomaturalnym (29%). Ze względu na zajmowane stanowiska, paczki wysyłają chętniej kierownicy, specjaliści i pracujący w sektorze administracji. Nadawane są głównie w największych miastach Polski.

Obecnie ze wszystkich zarejestrowanych operatorów pocztowych najwięcej usług oferuje Poczta Polska, łącznie około 300 rodzajów, w tym:

• 44 usługi o charakterze powszechnym w obrocie krajowym;

• 50 w obrocie zagranicznym.

Podstawowymi usługami są:

• zwykłe, polecone oraz wartościowe przesyłki listowe;

• ekspresowe przesyłki listowe i paczki;

• paczki zwykłe, wartościowe;

• przekazy pocztowe.