Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie (TUnŻ) rozpoczyna sprzedaż polis na życie. Pierwsze wystawi w kwietniu. Na początku będą to ubezpieczenia grupowe dla ok. 80 tys. pracowników Grupy Poczty Polskiej. Kolejny etap to produkty bancassurance dla klientów Banku Pocztowego i indywidualne polisy ochronne dla klientów Grupy. Tym samym Poczta Polska ma już w ręku kluczowe narzędzia, by dołączyć do grona największych dystrybutorów produktów ubezpieczeniowych na polskim rynku.
Obszar ubezpieczeń w nowoprzyjętej strategii Grupy Poczty Polskiej na lata 2015-2020 jest jednym z kluczowych i strategicznych obszarów, pomagających stabilizować przychody Grupy.
– Mamy mnóstwo różnych polis na rynku, ale większość z nich nie uwzględnia specyfiki zawodów w Poczcie. Dlatego pierwsze produkty w ramach ubezpieczeń życiowych zbudowaliśmy dla naszych pracowników i ich rodzin – mówi Janusz Wojtas, członek Zarządu Poczty Polskiej odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.
Celem Towarzystwa jest wzrost sprzedaży Grupy Poczty Polskiej w obszarze usług finansowych. Oferta ubezpieczeń życiowych będzie sprzedawana przy wykorzystaniu wszystkich kanałów dystrybucji Grupy Poczty, tj. z wykorzystaniem placówek pocztowych i listonoszy. Daje to Pocztowemu TUnŻ unikalną przewagę konkurencyjną i możliwość dotarcia do klientów, którzy obecnie nie korzystają z ubezpieczenia na życie.
– Zbudowanie silnych ubezpieczeń na życie wpłynie na zwiększenie wartości Grupy Poczty Polskiej. Chcemy dołączyć do grona największych sprzedawców ubezpieczeń na polskim rynku – podkreśla Janusz Wojtas.
Po wprowadzeniu do oferty grupowych ubezpieczeń na życie, Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie zaoferuje wszystkim klientom Poczty Polskiej kompleksową paletę indywidualnych polis ochronnych. Znajdą się wśród nich m.in. ubezpieczenia na życie kredytobiorców oferowane klientom Banku Pocztowego, ubezpieczenia na życie terminowe oferowane klientom Poczty, ubezpieczenia na życie i dożycie dla klientów Poczty Polskiej i Banku Pocztowego. Oferta będzie prosta i przystępna cenowo, a co najważniejsze – obecna w największej sieci dystrybucyjnej w kraju dzięki sieci placówek i sprzedaży polis przez 8, 5 tysiąca pracowników przeszkolonych na agentów.
– Znamy naszych klientów i wiemy, że oczekują prostych, uczciwych i tanich produktów ubezpieczeniowych. Dlatego ideą wszystkich produktów firmowanych marką „Ubezpieczenia Pocztowe” jest motto ”Proste i przystępne ubezpieczenia”. Przykładem takiego podejścia jest np. łatwy sposób wyliczania składki (i sumy ubezpieczeniowej) w ubezpieczeniu Bezpieczny Dom – jedynie w oparciu o powierzchnię użytkową mieszkania czy domu – mówi Artur Olech, Prezes Pocztowego Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie, pełniący jednocześnie obowiązki Prezesa Pocztowego TUW.
Poczta Polska już dziś oferuje klientom pod nazwą „Ubezpieczenia Pocztowe” szeroki zakres ubezpieczeń majątkowych. Jest wśród nich pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych – obejmujący m.in. OC, Autocasco, Assistance i Ubezpieczenie od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków – oferowany we współpracy Poczty z Grupą Ergo Hestia.
– Usługi finansowe, w tym również ubezpieczeniowe odgrywają kluczową rolę w nowej strategii Grupy Poczty Polskiej. Ich celem jest nie tylko stabilizacja przychodów Grupy, ale także jak najpełniejsze spełnianie potrzeb naszych Klientów. Rola ubezpieczeń, w tym życiowych, będzie więc w naszych działaniach sprzedażowych rosła na znaczeniu – podkreśla Janusz Wojtas.