Pocztowe TUW w nowej odsłonie

Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych, należące w 100 proc. do Poczty Polskiej zmodyfikowało swój logotyp. Zarząd Pocztowego TUW 27 stycznia 2011 r. zatwierdził nowy system identyfikacji wizualnej.

Od tej pory firma będzie posługiwać się brandem „Ubezpieczenia Pocztowe”. Zmiana podyktowana jest przede wszystkich przyjęciem przez radę nadzorczą, a zaproponowanej przez zarząd, strategii rozwoju do końca 2015 r.


Nowa strategia: nowy logotyp

Nowa strategia Pocztowego TUW przewiduje, że Towarzystwo skupi się na oferowaniu tanich i prostych ubezpieczeń (majątkowych, komunikacyjnych, NNW, rolnych, turystycznych) we współpracy ze spółkami z Grupy Poczty Polskiej: samą Pocztą Polską, Bankiem Pocztowym oraz Pocztową Agencją Usług Finansowych. – Zgodnie z nową strategią nasze towarzystwo ma stać się fabryką produktów ubezpieczeniowych, dystrybuowanych w sieci sprzedaży spółek Grupy Poczty Polskiej. Najbliższe lata to dla nas okres zrównoważonego wzrostu. Uznaliśmy, że zmiana wizerunku firmy, jej identyfikacji wizualnej, powinna odbyć się już teraz tak, aby jak najmocniej wesprzeć ten proces – mówi Bogdan Koczorowski, prezes Pocztowego Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych. – Motywem przewodnim jest wzmocnienie i promocja marki, wejście na nowe rynki, przyciągnięcie klientów, odświeżenie wizerunku. Współpraca w tym zakresie opiera się na partnerstwie i równości uczestników w każdej części projektu. Dzięki temu, że co-branding przeprowadzamy teraz, później, gdy skala działalności będzie już znacznie większa, unikniemy bardzo dużych wydatków, które dla instytucji finansowych średniej wielkości – a taką będziemy za kilka lat – wynoszą przynajmniej kilka milionów złotych – dodaje prezes Bogdan Koczorowski.

Co-branding objął corporate indentity (wizualizację korporacyjną), czyli zmianę logotypu, a w konsekwencji oznakowanie placówek, wizualizacji korespondencji, druków ubezpieczeniowych oraz materiałów marketingowych.

Bank Pocztowy strategicznym partnerem

Nowy logotyp TUW Pocztowe jest spójny z marką Banku Pocztowego, także należącego do Poczty Polskiej. Obecnie obie instytucje łączy porozumienie strategiczne, zgodnie, z którym Towarzystwo jest preferowanym dostawcą produktów typu bancassurance (przykładem jest pakiet „Bezpieczna karta” dla posiadaczy kart płatniczych). – Marka Banku ma silniejszą pozycję niż marka Pocztowego TUW, dlatego podjęliśmy wspólnie decyzję o wykorzystaniu znaku Banku Pocztowego, jako platformy dla brandu ubezpieczeniowego. Uzyskujemy tym samym efekt synergii, jakim jest wykorzystywanie materiałów spójnych z tymi, jakimi posługuje się Bank Pocztowy – mówi prezes Bogdan Koczorowski. – Koszty wypromowania marki Pocztowego TUW z poprzednim logotypem byłyby nie dość, że bardzo wysokie, to obarczone dużą niepewnością, co do wyniku końcowego. Decydując się na strategięvalue endorsement co-branding nie tylko unikamy tego ryzyka, ale i mamy szanse na dodatkową wartość chociażby w trakcie kampanii promującej IPO Banku Pocztowego – dodaje prezes Bogdan Koczorowski.

Nowa strona internetowa

Wraz z wprowadzeniem nowego logotypu, przebudowano stronę www Towarzystwa: www.tuwpocztowe.pl Osoby korzystające z sieci przy wyborze ubezpieczyciela, znajdą na nowej stronie niezbędne informacje na temat aktualnej oferty produktowej Pocztowego TUW oraz specyfiki działalności towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych (wraz z odwołaniem się do światowych przykładów), wszystkie podane w przystępny sposób. Nowa strona www.tuwpocztowe.pl ma przyjazną i prostą nawigację, która umożliwia, dzięki widocznym zakładkom, szybkie i sprawne poruszanie się. – Zamierzamy stale rozwijać naszą nową stronę, zwiększając jej funkcjonalność. Modyfikację będą prowadzone już na aktywnej stronie – mówi Magdalena Sałacka-Gałka, szef marketingu w Pocztowym TUW.

Na razie klienci, oprócz informacji produktowych znajdą w module szkodowym (w podziale na szkody w pojazdach oraz na mieniu i osobowe) niezbędne informacje dotyczące: obowiązków osób zgłaszających szkodę, oględzin, likwidacji szkody, wypłaty odszkodowania czy świadczenia.  

Źródło: Pocztowe TUW