Trwa kolejna odsłona Akademia Santander Orchestra. Dotychczas ten projekt edukacyjny był skierowany do najlepszych studentów i absolwentów polskich uczelni muzycznych. W tym roku jest dostępny dla wszystkich internautów w formie edukacyjnych podcastów.
Santander Orchestra to projekt, który od 2015 roku wspiera młodych muzyków w stawianiu pierwszych kroków w profesjonalnej karierze. Dotychczas wybrana grupa pod okiem wybitnych tutorów, obok budowania umiejętności muzycznych, uczyła się także podstawowych zagadnień związanych z komunikacją medialną, budowaniem wizerunku, prawem autorskim czy finansami.
– Tegoroczna odsłona projektu Santander Orchestra jest wyjątkowa, tak jak wyjątkowy był cały 2020 rok. Choć sale koncertowe zamknęły się dla widzów i słuchaczy, Santander Orchestra nadal działa – w wymiarze online. Z uwagi na pandemię zdecydowaliśmy się otworzyć tę inicjatywę dla szerokiej publiczności, tworząc cykl edukacyjnych podcastów w ramach Akademii Santander Orchestra – mówi Agnieszka Glińska-Pytlarz, menedżer zespołu sponsoringu z Santander Bank Polska.
Za wyborem treści do podcastów stoi przekonanie, że wiele umiejętności, które pomagają w osiągnięciu sukcesu, jest uniwersalnych. Niezależnie od tego, czy celem jest legendarna sala koncertowa, czy dojście na szczyt biznesowej hierarchii. Dlatego w 7-odcinkowym cyklu poruszane są takie tematy jak sztuka budowania sieci kontaktów, w którym rozmawiamy o idei networkingu, budowaniu i pielęgnowaniu relacji, czy metody radzenia sobie ze stresem. W kolejnych odcinkach słuchacze będą mogli posłuchać o systemie edukacji muzycznej w Polsce, sposobach na odkrywanie talentu muzycznego u swoich dzieci, prawie autorskim (o udostępnianiu i ochronie twórczości w internecie) oraz różnych możliwościach pozyskiwania funduszy na projekty kulturalne.
– Budując zakres tematyczny tegorocznej edycji programu Akademia Santander Orchestra udało nam się przygotować ciekawy i różnorodny tematycznie zbiór nagrań. W podcastach publikowanych na platformie YouTube rozmawiamy z ekspertami o zawodzie muzyka, ale także o ogólnych kwestiach istotnych dla każdego z nas. Tematyka podcastów została dobrana tak, by zainteresować nie tylko przedstawicieli branży artystycznej, ale też świata biznesu. Trafność wyboru zagadnień potwierdzają wyniki odsłon dotychczas opublikowanych odcinków – podsumowuje Agnieszka Glińska-Pytlarz z Santander Bank Polska.
W podcastach swoją ekspercką wiedzą dzielą się zarówno muzycy, jak i psychoterapeutka, radca prawny czy menedżerki z doświadczeniem łączenia kultury i biznesu. Nagrania publikowane w ramach cyklu podcastów są dostępne na kanale YouTube Santander Bank Polska:
Pobierz z NoPremium.pl https://www.youtube.com/playlist?list=PLHI_ezEPmMdMt_dBDRF2nj16Sloe17sLr
Od 2015 r. Santander Orchestra wystąpiła pod kierunkiem: Krzysztofa Pendereckiego, Johna Axelroda, Jerzego Maksymiuka, José Marii Florêncio, Lawrence’a Fostera, Macieja Tworka, Marka Mosia, Adama Sztaby, Sebastiana Perłowskiego oraz Marcina Sompolińskiego. Młodzi artyści grali podczas prestiżowych wydarzeń, m.in. Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena, Festiwalu Jazz nad Odrą, jak również na wyjątkowym evencie w Madrycie, tuż przed wielkim finałem rozgrywek UEFA Champions League w 2019 r. W swoim repertuarze mają utwory muzyki klasycznej oraz rozrywkowej. I przede wszystkim blisko trzydzieści koncertów w najnowocześniejszych i największych salach koncertowych w Polsce.
Źródło: Santander Bank Polska