"W omawianym okresie odnotować należy daleko idącą reorganizację Działu Asysty Technicznej Oracle Polska; polegała ona na zatrudnieniu dodatkowych pracowników do bezpośredniej obsługi sprzedaży usług i utworzeniu centrum kryzysowego do obsługi nagłych zgłoszeń. Działania te przyniosły znakomite efekty w postaci znacznie zwiększonego poziomu zadowolenia klientów (co wynika z przeprowadzanych ankiet) oraz odnowienia praktycznie wszystkich kontraktów serwisowych, jakie prowadzi ten dział. Ważnym dodatkiem do oferty serwisowej są nowe usługi naszego konsultingu, znane jako Expert Services i dostępne zarówno dla klientów jak i partnerów" – komentuje Paweł Piwowar, Prezes Zarządu Oracle Polska.
Renoma i jakość usług Działu Asysty Technicznej Oracle Polska zaowocowała sprzedażą pakietu Advanced Product Services do kolejnych klientów: Banku Gospodarki Żywnościowej oraz Agencji Rynku Rolnego. Model APS jest uzupełnieniem standardowej usługi Asysty Technicznej i jest przeznaczony dla firm w których system informatyczny ma znaczenie krytyczne. Klient otrzymuje dedykowany zespół analityków oraz usługi przygotowane tylko dla niego. Znając doskonale system i biznes klienta, specjaliści Oracle potrafią zdiagnozować ewentualne zagrożenia, sugerując konieczne zmiany, a także dokonują cyklicznych przeglądów instalacji pod kątem zmniejszania ryzyka przestoju.
Największe kontrakty IV kwartału:
1. dostawa oprogramowania dla zapasowego centrum przetwarzania danych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (wartość 13 mln PLN). Agencja obsługuje ogromny przepływ środków pieniężnych poprzez system IACS i Agencję Płatniczą, zatem jej systemy informatyczne muszą posiadać najwyższy stopień dostępności i bezpieczeństwa. Centrum zapasowe jest oparte na bazie Oracle9i wraz z opcją klastrową RAC;
2. sprzedaż technologii o wartości ok. 10 mln PLN do Ministerstwa Finansów dla rozszerzenia skali działających tam systemów informatycznych opartych na bazie Oracle; oprócz powszechnie znanego POLTAXu działa tam Krajowa Ewidencja Podatników (KEP), zaś najnowszy realizowany projekt to aplikacja intranetowa o roboczej nazwie "SERCE", której założeniem jest przeniesienie na poziom centralny rejestracji podatników;
3. kontrakt na rozbudowę systemów wspierających działalność Narodowego Funduszu Zdrowia – NFZ jest jednym z największych użytkowników technologii informatycznej Oracle w Polsce. Kompleksowe systemy komputerowe oparte na platformie Oracle pracują w 8 oddziałach Narodowego Funduszu Zdrowia i obsługują ponad 15 milionów ubezpieczonych, co stanowi ok. połowy wszystkich zarejestrowanych w ubezpieczeniowym systemie finansowania opieki zdrowotnej w naszym kraju.
"Największe kontrakty IV kwartału zostały zawarte przez instytucje Sektora Publicznego, dzięki czemu obroty dotyczące całego tego sektora przekroczyły połowę całkowitych przychodów naszej firmy w tym okresie. Jest to sytuacja dosyć wyjątkowa, wyraźnie związana z akcesją Polski do Unii europejskiej. To właśnie ten fakt spowodował znaczne zwiększenie inwestycji w informatykę w administracji państwowej, co z kolei mogliśmy odczuć w wynikach finansowych naszej firmy" – dodaje Paweł Piwowar.
W działalności biznesowej Oracle Polska największym wydarzeniem roku było połączenie z PeopleSoft Poland oraz powiązana z tym reorganizacja działu sprzedaży. Fuzja zaowocowała powiększeniem oferty aplikacji biznesowych o sprawdzone w wielu wdrożeniach rozwiązania PeopleSoft HRMS i CRM a także system JD Edwards. Posiadanie w ofercie nowych aplikacji oraz nowych referencji znacznie umocniło pozycję Oracle na rynku ERP w Polsce. Pojawiły się już pierwsze kontrakty na sprzedaż nowych aplikacji po połączeniu – jednym z nich jest umowa na dostawę aplikacji PeopleSoft CRM do firmy Kulczyk Tradex. Wzmocniła się także sieć partnerów aplikacyjnych, do grona których dołączyły tak znane firmy jak Deloitte, Hogart, czy Whitehouse.
"Dzięki włączeniu aplikacji PeopleSoft i JD Edwards do naszej oferty znacznie umocniła się pozycja Oracle w sektorze energetycznym – należy wspomnieć przykładowo, że nasz partner aplikacyjny firma EDS, wdrożyła moduł billingowy PeopleSoft w Mazowieckiej Spółce Gazowej, która jest największym dystrybutorem gazu w Polsce z ok. 1,5 milionami abonentów. Do sukcesów Oracle zaliczamy dzisiaj również projekt PeopleSoft CRM w Telekomunikacji Polskiej, znany pod nazwą Błękitnej Linii; po całkowitym uruchomieniu system działa bardzo dobrze, będąc największym wdrożeniem CRM w Polsce i największym wdrożeniem tego pakietu na całym świecie! Po dojściu ok. 80 referencji dla systemu JD Edwards bardzo zmieniła się także na korzyść Oracle sytuacja na polskim rynku oprogramowania ERP dla handlu i produkcji" – kończy Paweł Piwowar.