Podwójny Superbrand dla Deutsche Bank

Deutsche Bank otrzymał prestiżową nagrodę „Superbrand Polska 2009” w kategorii konsumenckiej oraz tytuł „Business Superbrand 2009” w kategorii B2B. To jedne z najbardziej cenionych wyróżnień brandingowych na świecie, przyznawane markom, które odniosły szczególny rynkowy sukces i zyskały uznanie konsumentów.

 


 

 
Znakiem rozpoznawczym Grupy Deutsche Bank są nowoczesne rozwiązania finansowe – szeroki wachlarz usług bankowych, specjalistyczne produkty rynku kapitałowego oraz kompleksowe rozwiązania dla biznesu. Oferta profesjonalnych usług finansowych dostępna jest w 72 krajach, a o ich dopasowanie do indywidualnych potrzeb Klientów dba niemal 80 tysięcy Pracowników.
 

W Polsce klienci banku mają dostęp do usług poprzez sieć ponad 90 oddziałów bankowości doradczej oraz 120 placówek db kredyt specjalizujących się w usługach Consumer Finance. Tytuł „Superbrand Polska 2009” Deutsche Bank otrzymał za usługi dla konsumentów, zaś „Business Superbrand 2009” jako marka oferująca rozwiązania finansowe dla biznesu.
 

Wyróżnienia „Superbrands Polska”

„Business Superbrands” przyznawane są przez międzynarodową organizację Superbrands, działającą od 14 lat w ponad 80 krajach. W Polsce konkurs odbywa się już po raz czwarty. Wyróżnienie przyznawane jest głosami niezależnej Rady Marek, złożonej z ekspertów w dziedzinie marketingu, reklamy, public relations i brandingu. W rankingu marek konsumenckich i biznesowych startuje każdego roku po 1500 produktów i usług. Zadaniem Rady Marek jest ich ocena. Jedynie 5% z najwyższą punktacją spośród wszystkich firm, które stają do rywalizacji      o miano supermarki, otrzymuje prawo do używania tytułu Supebrand i dołączenia do elitarnego grona najlepszych i najsilniejszych marek w kraju.
 

Aż 55% konsumentów zapytanych, jakie stwierdzenie dobrze opisuje markę Superbrand odpowiedziało, że znakomita jakość, a 74% chętniej wybrałoby ten produkt czy usługę spośród innych w tej samej kategorii.
 

– Marka Deutsche Bank odzwierciedla wartości jednej z najbardziej cenionych i największych instytucji finansowych na świecie. – mówi Sabina Salamon, Rzecznik Prasowy Grupy Deutsche Bank w Polsce. – W Polsce jesteśmy obecni od 1990 roku, a usługi dla klientów indywidualnych i sektora MŚP zostały w pełni wprowadzone do oferty w roku 2000.

Przez ostatnie lata staraliśmy się budować nasz wizerunek przede wszystkim w oparciu o innowacyjność naszych rozwiązań; pomysły na produkty i usługi, które choć o krok wyprzedzą rynek. Stąd otwarta architektura funduszy, którą zapoczątkowaliśmy jako jedna z pierwszych polskich instytucji, czy ciekawa, przekrojowa oferta produktów strukturyzowanych, które także Deutsche Bank wprowadził do Polski jako pierwszy.

Równocześnie działamy szeroko na polu sponsoringu – wspieramy ciekawe projekty kulturalne, angażujemy się w wydarzenia artystyczne i sportowe. Kreowanie potencjału marki poprzez aspekt ekspercki i działalność sponsorską jest na pewno trudniejsze niż realizacja szeroko zakrojonych kampanii wizerunkowych. W mojej ocenie jest jednak tworzeniem marki poprzez konkretne działanie, a nie tylko mówienie o wartościach, które chciałoby się promować. Dlatego niezwykle cieszy nas fakt docenienia Deutsche Bank przez gremium specjalistów należących do Rady Marek.
 

Ze względu na specyfikę  rozwiązań finansowych, marka Deutsche Bank kojarzona jest 
z ofertą dla bardziej zamożnych grup docelowych. Nasze produkty kierowane są do wymagających odbiorców i w związku z tym wymagają użycia selektywnych kanałów i form komunikacji. – mówi Joanna Izdebska, dyrektor marketingu Deutsche Bank PBC. – Podstawowym założeniem prowadzonych przez nas działań promocyjnych i przyjętej strategii pozycjonowania marki jest docieranie do precyzyjnie zdefiniowanych grup potencjalnych klientów.

Przyjęcie tej strategii oznacza mniejsze możliwości kreowania marki na rynku masowym, natomiast zakłada większy nacisk na budowanie relacji z potencjalnymi i obecnymi klientami. Docenienie wartości marki, zwłaszcza przy tak obranej strategii komunikacji, jest dla nas ważne i nobilitujące. Podkreśla, że nawet specyficzne, dedykowane kampanie w długofalowym wymiarze przynoszą wymierne efekty dla postrzegania marki.
 

Podwójny Superbrand dla Deutsche Bank to kolejna nagroda przyznana tej instytucji finansowej w 2009 roku przez konsumentów. Niedawno bank został wyróżniony tytułem „Laur Klienta” za ofertę kredytów konsolidacyjnych.
Uroczystość wręczenia prestiżowych statuetek polskim „supermarkom” odbędzie się 23 listopada w budynku Giełdy Papierów Wartościowych.

Źródło: Deutsche Bank PBC