Ostatnie lata to gwałtowny wzrost udziału rynku KEP (kurierów, przesyłek ekspresowych i paczek), który obejmuje firmy świadczące usługi logistyczne oraz pocztowe, gdzie kluczowe stają się takie dobra, jak szybkość dostawy, optymalizacja kosztów dystrybucji i minimalizowanie śladu węglowego.
Spółka Pointpack SA buduje rozwiązania IT w obszarze pierwszej i ostatniej mili dostaw e-commerce, integruje sieci handlowe i firmy kurierskie w całej Polsce, a także umożliwia kooperantom tworzenie dodatkowych usług, zwiększanie zysku oraz pozyskiwanie nowych klientów, umacniając pozycję ich marek na rynku. Wspólny projekt z partnerami Polskie ePłatności i Simapka wzmacnia pozycję punktu sprzedaży, oferując niezależność sklepu i możliwość realizacji nadań oraz odbiorów paczek kurierskich dzięki pośrednictwu różnych przewoźników.
– Projekt zakłada funkcjonalną i prostą w obsłudze aplikację mobilną dla punktów sprzedaży detalicznej. Wspólnie z partnerami dostarczamy produkty, które zwiększają zakres usług i atrakcyjność sklepów, a także pozwalają zarabiać dodatkowe wynagrodzenie. Klient ma możliwość skorzystać z usługi blisko miejsca zamieszkania czy pracy, oszczędzając swój czas – stwierdza Tomasz Perkowski, Menadżer ds. Wsparcia i Rozwoju Sieci Pointpack SA
– Simapka jest aplikacją integrującą wiele usług w jednym miejscu. Pozwala rozszerzyć działalność punktów sprzedaży jednocześnie generując prowizję za każdą aktywność. Rozwój o usługi paczkowe jest naturalnym krokiem pozwalającym zwiększyć ilość klientów, którzy nie tylko odbiorą paczkę, ale zrobią przy okazji zakupy. Moment na wprowadzenie usługi wydaję się idealny biorąc pod uwagę zbliżający się Black Friday czy okres świąteczny. – mówi Patryk Czarnota, Dyrektor Operacyjny w firmie Team4U, która jest właścicielem aplikacji Simapka
– Mamy w Polskich ePłatnościach bardzo pozytywne doświadczenia we współpracy z firmą Pointpack. Nasza wspólna oferta procesowania paczek na terminalu jest bardzo dobrze oceniana przez klientów. Dlatego kolejnym oczywistym dla Nas krokiem było rozpoczęcie prac nad umożliwieniem korzystania z usługi paczkowej również klientom Simapki. Liczymy na owocną współpracę i szybki przyrost procesowanych paczek w punktach korzystających z Simapki, ponieważ szczyt paczkowy tuż tuż.- mówi Piotr Sadkowski, Dyrektor ds. rozwoju aplikacji w firmie Polskie ePłatności
Nie bez znaczenia pozostaje także rozwój świadomości konsumentów w kontekście ekologii. Bycie eco-friendly nie jest już trendem, ale postawą i filozofią zakupową. W tym wypadku kierowanie przesyłek kurierskich do ulubionych sklepów, a więc często punktów z „sąsiedztwa”, w których przy okazji można zrobić zakupy, w niedługim czasie może stać się pierwszym wyborem.
Źródło: Simapka