Polacy chcą inwestować inaczej

Prawie 40 mln zł zainwestowali klienci Wealth Solutions w pierwszym kwartale tego roku. To drugi wynik wśród instytucji zrzeszonych w Związku Firm Doradztwa Finansowego.

Wino, ziemia i produkty strukturyzowane – to główne pozycje w menu Wealth Solutions. Hitem okazała się propozycja inwestycji w leżakujące w beczkach wina z 2010 roku (en primeur). Środki pozyskane od inwestorów w pierwszym kwartale sięgnęły 24 mln zł, a zapisy trwają jeszcze do końca maja.

Kwotą ponad 5 mln zł zamknęły się aktywa czwartej edycji Inwestycji Ziemskich, dzięki którym indywidualni inwestorzy mogą zarabiać na przekształcaniu dużych areałów ziemi rolnej w działki budowlane. Obecnie kupowane są nieruchomości do portfela zakończonej edycji, a do końca czerwca trwają zapisy na kolejną transzę tego produktu. Ponad 5,5 mln zł przyciągnęły natomiast kolejne edycje Speedway’a – kontynuacji jednego z najbardziej zyskownych produktów strukturyzowanych na polskim rynku.

– Inwestowanie nie ogranicza się do funduszy inwestycyjnych czy akcji. Polacy zdają sobie sprawę, że ich oszczędności muszą być bardziej zróżnicowane i odporne na wahania rynków finansowych. Tworzymy takie rozwiązania, które pozwalają tę potrzebę zaspokoić – mówi Maciej Kossowski, Prezes Wealth Solutions.

Źródło: Wealth Solutions