Aż 57% Polaków uważa, że media rozbudzają strach przed kryzysem nadmiernie eksponując pogorszenie sytuacji gospodarczej – wynika ze wspólnego badania firmy doradczej On Board PR i PBS DGA.
Ponad połowa dorosłych Polaków jest zdania, że sposób informowania przez media o światowym kryzysie wpływa na pogorszenie społecznych obaw związanych ze spowolnieniem. Wspólne badanie On Board PR (www.onboard.pl) i PBS DGA (www.pbsdga.pl) pokazało, że uważa tak aż 71% osób z wykształceniem wyższym i aż 75% przedstawicieli kadry kierowniczej.
„Niestety pesymizm mediów może być zaraźliwy” – komentuje Norbert Kilen z On Board PR – „Dlatego szefowie firm powinni szczególnie zadbać o nastroje i komunikację z pracownikami, którzy nawet w firmach o dobrej kondycji mogą odczuwać rosnące obawy”.
Nie wszyscy Polacy uważają, że media rozbudzają strach przed kryzysem. Niespełna jedna trzecia dorosłych Polaków jest zdania, że media informując o sytuacji gospodarczej kraju są obiektywne – nie umniejszają, ani nie powiększają rozmiarów kryzysu. Taką opinię stosunkowo najczęściej deklarują osoby mieszkające na wsi (35%), rolnicy (39%) oraz osoby bezrobotne. Zaledwie 7% Polaków zgadza się z opinią, że media wpływają uspokajająco na społeczeństwo pokazując drogi wyjścia z kryzysu.
„Im częściej włączamy radio, telewizor czy sięgamy po gazetę, tym bardziej jesteśmy przekonani, że media przesadzają informując o kryzysie”– dodaje Tomasz Dziedzic z PBS DGA – „Odsetek osób, które są zdania, że media obiektywnie informują o kłopotach gospodarczych jest stosunkowo największy wśród tych, którzy rzadko lub wcale nie są odbiorcami mediów”.
Badanie przygotowane przez On Board PR przeprowadziła w dniach 6-08.03.2009 r. firma PBS DGA. Badanie było przeprowadzone na reprezentatywnej, losowo dobranej próbie 1073 Polaków w wieku 15 i więcej lat.
Źródło: On Board PR