Polacy ruszyli na zagraniczne wakacje. Dane Santander Banku

fot. Dreamer4787 / Shutterstock

Minął pierwszy miesiąc tegorocznych wakacji. Dane Santander Bank Polska wskazują, że najbardziej dynamicznie, niemal dwukrotnie r/r, rośnie liczba transakcji kartami w kategorii travel – są to wydatki w biurach podróży. Od początku czerwca klienci wydali w biurach podróży średnio 3,3 tys., w porównaniu z 1,9 tys. zł w analogicznym okresie 2020 roku.

Analitycy Santander Bank Polska porównali płatności kartami klientów od 1 czerwca do 24 lipca oraz zestawili je z ubiegłorocznym poziomem wydatków. Okazuje się, że kategoria podróże, obejmująca w przeważającej mierze zagraniczne wakacje, odnotowała największe wzrosty. W porównaniu z analogicznym okresem minionego roku wartość średniej transakcji wzrosła o 67%. Natomiast średniotygodniowa wartość transakcji przekroczyła w lipcu 8 mln zł i jest o jedną trzecią wyższa niż w ubiegłoroczne wakacje.

Rekordowa jest także liczba transakcji w tej kategorii – już w połowie lipca przekroczyła ona 3,5 tysiąca średniotygodniowo. Dla porównania, w roku 2020 było to maksymalnie 2,5 tysiąca transakcji w rekordowym dla branży okresie połowy sierpnia.

– Od początku czerwca br. statystyczny klient naszego banku wydał kartami płatniczymi na podróże o 69% więcej niż przed rokiem. Co ciekawe, tak dynamicznych wzrostów nie odnotowujemy w kategorii hotele i gastronomia, gdzie zarówno liczba jak i wartość transakcji naszymi kartami pozostaje na poziomie zbliżonym do tego z analogicznego okresu 2020 r. Wskazuje to jasno, że w tym roku większą popularnością cieszą się zagraniczne wyjazdy wakacyjne. Natomiast popularność urlopów w Polsce pozostaje na niezmienionym w stosunku do ubiegłego roku poziomie – mówi Przemysław Chojecki, data scientist w Santander Bank Polska.

Ulubione kierunki

Jak wskazuje lipcowy raport Wakacje.pl zainteresowanie zagranicznymi wyjazdami jest w tym roku bardzo duże. Niezmiennie od lat największą popularnością cieszą się kraje basenu Morza Śródziemnego – Grecja, Turcja oraz Egipt. Te kierunki odpowiadają za niemal 70% sprzedaży wakacyjnych wyjazdów. Polacy najczęściej decydują się na tygodniowe wakacje (59% rezerwacji) w opcji all inclusive (80%).

Źródło: Santander Bank Polska