Polacy są wiernymi klientami banków

„Na pytanie, czy w ciągu ostatniego roku zrezygnowałeś z usług jakiegoś banku, tylko 3 proc. ankietowanych odpowiedziało twierdząco. Gdy spojrzymy na wiek, płeć, wykształcenie czy nawet zarobki badanych (byli to klienci indywidualni), wyniki nie będą się diametralnie różnić. Największy odsetek osób – 5 proc. – które przyznały się do zmiany banku, jest wśród tych z wyższym wykształceniem. Niewiele też osób deklaruje zmianę banku w przyszłości. Aż 42 proc. przyznaje, że prawdopodobnie będzie nadal korzystać z usług tego samego banku. 5 proc. nie jest zdecydowanych, 2 proc. twierdzi, że może zrezygnuje, a tylko 1 proc. jest tego pewnych. Dokładnie połowa badanych nie ma zdania w tej sprawie.” – czytamy w „Rzeczpospolitej”.

„Finansiści tłumaczą, że powodem tak niebywałej lojalności Polaków wobec banków jest m.in. poziom satysfakcji z obsługi. GfK Polonia sprawdziło zadowolenie klientów. Najwyższa ocena, jaką banki mogły dostać w poszczególnych kategoriach, wynosiła 100. Na ile Polacy ocenili obsługę w oddziale? Na 89. Jeszcze wyższe noty przyznali za doradztwo pracowników banków (95). Bardzo podobają nam się karty płatnicze (94), trochę mniej kredyty hipoteczne (87) i lokaty (82). Najsłabiej w badaniu wypadły produkty inwestycyjne (78), które oceniano za ofertę i opłaty.” – czytamy dalej.

Tymczasem z usług bankowych korzysta tylko 54 proc. Polaków. Obecnie 38 proc. Polaków nie posiada jeszcze rachunku osobistego, a 57 proc. nie ma żadnej karty płatniczej. Średnia wysokość kosztów bankowych wynosi w Polsce 101 euro. W Unii Europejskiej jest to 108 euro.