Polbank rozbuduje swoją ofertę

Polbank EFG wkrótce uzupełni swoją ofertę o kolejne brakujące produkty. Pojawi się konto młodzieżowe, karty z mikroprocesorem, linia kredytowa w rachunku osobistym i polecenie zapłaty. Wprowadzając nowe produkty, bank coraz mocniej ewoluuje w stronę banku uniwersalnego.

Polbank wszedł na nasz rynek w 2006 r. jako oddział jednego z największych banków w Grecji – Eurobanku EFG. Inwestycja Greków w nowy bank należała do udanych. W ciągu czterech lat Polbank pozyskał blisko 800 tys. klientów i ugruntował swoją pozycję na naszym rynku. Zyskał duży rozgłos jeszcze przed kryzysem dzięki dość liberalnym zasadom udzielania kredytów mieszkaniowych, a także za sprawą korzystnej oferty depozytowej. Najlepsze lata Polbanku przypadały na rok 2007 i 2008. Kryzys finansowy, problemy z finansowaniem i wprowadzone przez nadzór rekomendacje kredytowe podcięły skrzydła Polbankowi. Dodatkowo nałożył się na to kryzys w Grecji i wynikające z tego problemy Eurobanku EFG. Dziś portfel kredytowy polskiego oddziału nie jest zbyt dochodowy, a bank miał ujemny wynik za ubiegły rok. Bank musi nadal intensywnie zbierać pieniądze z rynku, bo różnica między wartością kredytów a depozytów jest duża. Sami Grecy przyznali niedawno, że potrzebują partnera, który pomoże im doinwestować polski oddział. Polbank zaczął już także zabiegać o licencję bankową i według zapewnień przedstawicieli banku, sprawa zakończy się pozytywnie w pierwszej połowie 2011 r.

Polbank, który dotychczas działał głównie w segmencie usług dla klienta masowego i consumer finance, powoli zmienia swoje oblicze w kierunku banku bardziej uniwersalnego. W ubiegłym roku obok podstawowego rachunku osobistego dla klienta masowego, pojawiła się oferta dla osób z grubszym portfelem. Bank zaczął także uzupełniać produkty dla klientów z biznesowych i wiąże duże nadzieje z rozbudową oferty bankowości korporacyjnej dla firm średniej wielkości. Na razie jednak wchodzi w zupełnie inny segment i wprowadza konto dla młodzieży. Lada moment rachunek pojawi się w podstawowej ofercie banku. Produkt ten pozwoli Polbankowi budować długofalowe relacje już z najmłodszymi klientami.

Konto młodzieżowe nie będzie jednak jedyną nowością, która już wkrótce pojawi się w ofercie banku. Polbank zaoferuje także limit kredytowy w koncie osobistym, który w ofercie banku pojawi się pod nazwą Linia Wspierająca. Do tej pory klienci banku potrzebujący dodatkowego finansowania mogli korzystać jedynie ze zwykłych kredytów gotówkowych lub kart kredytowych. Dodatkowo klienci zyskają możliwość korzystania z jeszcze jednej przydatnej funkcji – polecenia zapłaty. Jeszcze pod koniec września bank ruszy także z wymianą kart płatniczych na plastiki z mikroprocesorem. Karty z chipem będą dostawać na początek nowi klienci, a dotychczasowym bank będzie wysyłał nowe plastiki po upływie terminu ważności obecnych kart. Podobne działania prowadzi od początku września największy bank w Polsce – PKO BP, o czym pisaliśmy dwa dni temu.

Polbank nie jest jednak jedyną instytucją, która w wyniku kryzysu i zmian zachodzących na rynku kredytów zmienia swój profil działania. Niedawno czołowy przedstawiciel branży consumer finance – Lukas Bank – zadeklarował, że chce walczyć o względy klientów z grubszym portfelem. Także ten bank już znacznie wcześniej rozbudował ofertę dla studentów. Bank BPH po fuzji z GE Money zaczął natomiast szybko porządkować portfel wydanych kart kredytowych i lustrować sytuację klientów, którzy karty posiadają. Jest jeszcze wrocławski eurobank, który twardo obstaje przy segmencie CF, ale nie jest wykluczone, że i on zacznie zmieniać swoją ofertę. Zobaczymy jak rynek zmieni się po rekomendacji T.

Wracając do Polbanku – warto wspomnieć, że bank zainwestował ostatnio także w marketing i promowanie własnej marki. Do udziału w reklamach zaprosił mistrzynię świata w biegach narciarskich Justynę Kowalczyk. Dotychczas w reklamach Polbanku występował jeden z kabaretów, który w sposób zabawny przedstawiając zalety produktów. Premierowy spot z Justyną Kowalczyk utrzymany jest już w zupełnie innej konwencji.

Złota medalistka olimpijska będzie ambasadorem Polbanku EFG i twarzą kampanii reklamowych przez najbliższe dwa lata. Bank podpisał też umowę o współpracy z PZN – będzie sponsorem polskiej kadry narciarskiej na czele z Adamem Małyszem, a logo banku pojawi się na kombinezonach sportowców.

Już teraz Justyna Kowalczyk firmuje swoim nazwiskiem produkty Polbanku, można więc się spodziewać, że bank wykorzysta jej wizerunek także do promocji nowego konta. Bank wprowadzi rachunek dla młodzieży najprawdopodobniej w najbliższych dniach, bo moment ku temu jest odpowiedni. Instytucje finansowe już zabiegają o względy najmłodszych klientów i promują swoje konta. Na ciekawy pomysł wpadł BZWBK, który wspólnie z Visą wprowadził kartę płatniczą z payVawe połączoną kartą szkolną. Bank PKO BP również zamierza powalczyć o ten segment klientów. Chce reaktywować Szkolne Kasy Oszczędnościowe, przenieść je do internetu i przeprowadzić dużą akcję edukacyjną dla młodzieży.

Źródło: PR News