Polcard i Payback łączą siły

PAYBACK i POLCARD przejmują biznes marketingu dla średniego i lokalnego handlu. POLCARD zaoferuje swoim klientom dostęp do nowoczesnych rozwiązań marketingu bezpośredniego oraz do 7,5 milionów właścicieli kart PAYBACK. Program otrzyma w zamian dostęp do ponad 64 tys. nowych lokalizacji w kraju. Partnerzy wspólnie mają do zaoferowania lokalnym przedsiębiorcom prawie 500 mln PLN przychodu. Zakończył się już pierwszy etap współpracy.


PAYBACK i First Data Polska, właściciel marki POLCARD rozpoczęły współpracę. Zakończył się jej pierwszy etap, w ramach którego wybrani partnerzy Programu otrzymali terminal z preinstalowaną aplikacją PAYBACK. Docelowo, aplikacja będzie dostępna na wszystkich terminalach dostarczanych przez POLCARD – czyli na co piątym terminalu płatniczym w kraju. W ten sposób możliwe będzie korzystanie z usługi Programu Bonusowego na jednym urządzeniu, łącząc obsługę PAYBACK z procesowaniem płatności kartą.

Przedsiębiorcy, którzy skorzystają z PAYBACK zyskają dostęp do prostych i skutecznych narzędzi marketingowych, pozwalających na pozyskanie wielu nowych klientów oraz wzrost przychodów. Co druga osoba w Polsce powyżej 18-tego roku życia posiada kartę PAYBACK, a co czwarta aktywnie korzysta z oferty handlowej partnerów Programu. Jak szacują PAYBACK i POLCARD wspólnie zaoferują lokalnym przedsiębiorcom szansę na prawie 500 mln PLN przychodu.

PAYBACK jest częścią grupy finansowej American Express, jednego z liderów międzynarodowego rynku kart płatniczych. To naturalne, że działamy w kierunku upowszechniania płatności kartami – przy współpracy z POLCARD będą to, w wielu przypadkach, płatności nie tylko środkami pieniężnymi, ale także punktami PAYBACK. Wspólny terminal usprawni też gromadzenie punktów na kartach uczestników Programu. Z takim partnerem, jak POLCARD stajemy się powszechnie dostępnym Programem Bonusowym na rynku. Nasz zasięg i możliwości będzie trudno pokonać konkurencji.”przekonuje Michał Pieprzny, dyrektor zarządzający PAYBACK.


To ogromny potencjał dla przedsiębiorców korzystających z terminali POLCARD, ale także atrakcyjna oferta dla pozostałych 125 tys. firm z sektora MŚP, które dotychczas korzystały z innych operatorów płatności lub dostawców rozwiązań marketingowych.

Dostrzegamy potrzebę wspierania właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw w budowaniu bazy lojalnych klientów, co bezpośrednio przełoży się na rozwój ich biznesu i zwiększanie atrakcyjności swojej oferty. Dzięki współpracy z PAYBACK udostępniamy im nowoczesne narzędzia marketingowe dotychczas dostępne tylko dla dużych sieci, niezwykle skuteczne we współczesnym handlu.”mówi Damian Zapłata, prezes zarządu First Data.

Firmy zakończyły już pierwszy etap współpracy, w którym wspólna oferta była udostępniona wybranym klientom, między innymi w Warszawie, Gdańsku, Łodzi i Krakowie. Od kwietnia usługa jest dostępna w całej Polsce. Dystrybucja odbywa się przez sieci sprzedaży First Data i PAYBACK. Planowane działania spowodują wzrost ilości miejsc, w których uczestnicy Programu mogą zbierać punkty i płacić nimi za zakupy.