Polscy konsumenci wybrali mistrzów w handlu i usługach

Podczas uroczystej gali, która odbyła się 9 września 2009 roku w Warszawie, uhonorowano zwycięzców trzeciej edycji Plebiscytu „Mistrz Handlu i Usług MasterCard® 2009”. Nagrody, przyznane w dziewięciu kategoriach, trafiły do sieci handlowo-usługowych, które otrzymały najwyższe noty respondentów uczestniczących w badaniu konsumenckim, przeprowadzonym przez partnera Plebiscytu – Pentor Research International.

„To dla mnie zaszczyt, że w imieniu polskich konsumentów, mogę po raz trzeci uhonorować zwycięzców. Plebiscyt „Mistrz Handlu i Usług MasterCard® 2009” promuje dobre wzory i praktyki handlowe. Pomaga nam wszystkim jeszcze lepiej poznać preferencje i oczekiwania konsumentów. Jako dostawca innowacyjnych rozwiązań płatniczych, MasterCard wspiera sieci handlowe w budowaniu zaufania i lojalności klientów. Wierzę też, że wiedza płynąca z badania ułatwi nam i naszym partnerom biznesowym, takim jak punkty handlowo-usługowe, przygotowywanie oferty szytej na miarę każdej grupy klientów, odpowiadającej jej stylowi życia i oczekiwaniom” – powiedział podczas wręczania nagród Paweł Rychliński, dyrektor generalny Przedstawicielstwa MasterCard Europe w Polsce.  

„Zmieniliśmy nieco strukturę badania i rozszerzyliśmy zakres kategorii, aby jak najlepiej uchwycić w zachowaniach konsumenckich, podyktowane zmieniającą się wciąż sytuacją gospodarczą w kraju i na świecie. W tym roku, oprócz sieci handlowych, w większym stopniu przyjrzeliśmy się sieciom punktów usługowych, takich jak salony fryzjerskie, kina, kawiarnie czy restauracje – a więc miejscom, w których Polacy coraz chętniej spędzają swój czas wolny” – dodał Jacek Dohnalik, dyrektor MSC  w Pentor Research International.

W badaniu, przeprowadzonym dla potrzeb tej edycji Plebiscytu, uwzględnione zostały kategorie, które odpowiadają najczęstszym potrzebom zakupowym polskich konsumentów.  

Respondenci wybierali w nim sieci, które najbardziej odpowiadały ich preferencjom i oczekiwaniom, jednocześnie wyłaniając zwycięzców w każdej z dziewięciu kategorii: „Mój Sklep Spożywczy”, „Mój Dom i Ogród”, „Moje Zdrowie i Uroda”, „Mój Sklep Odzieżowy, Obuwniczy, z Akcesoriami i Dodatkami”, „Moja Stacja Benzynowa”, „Mój Czas Wolny”, „Moja Galeria Handlowa”, „Moje E-Zakupy” oraz „Mój Ulubiony Sklep”.

Zwycięzcy w kategorii Mój Sklep Spożywczy:

I miejsce –  Auchan

Sieć  Auchan została w tym roku szczególnie wysoko oceniona za najbardziej bogaty asortyment oferowanych produktów, atrakcyjną ekspozycję towaru oraz najdogodniejsze formy płatności.

II miejsce – Piotr i Paweł

III miejsce ex aequo – Bomi oraz Alma

Zwycięzcy w kategorii Mój Dom i Ogród:

I miejsce –  Castorama

Castorama wyróżniła się przede wszystkim świetną obsługą, dobrą lokalizacją oraz bogactwem asortymentu.

II miejsce – Media Markt

III miejsce – Ikea

Zwycięzcy w kategorii Moje Zdrowie i Uroda:

I miejsce –  Sephora

Sephora z kolei została uznana za najlepszą w swojej kategorii za atrakcyjną ekspozycję towarów, świetną obsługę i najdogodniejsze formy płatności.

II miejsce – Rossmann

III miejsce – Douglas

Zwycięzcy w kategorii Mój Sklep Odzieżowy, Obuwniczy, z Akcesoriami i Dodatkami:

I miejsce –  Apart

Apart najwyższą notę otrzymał za najlepszą informację o sieci skierowaną do klientów, świetną obsługę, a także za oferowanie najdogodniejszych form płatności.

II miejsce – W. KRUK

III miejsce – WITTCHEN

Zwycięzcy w kategorii Moja Stacja Benzynowa:

I miejsce –  PKN ORLEN

Orlen zwyciężył  dzięki świetnej obsłudze, najdogodniejszym formom płatności i bogatemu asortymentowi.

II miejsce ex aequo – BP oraz Shell

III miejsce – Lotos

Zwycięzcy w kategorii Mój Czas Wolny:

I miejsce –  Empik

Empik został  doceniony przez konsumentów za najlepszą informację, świetną obsługę

i najdogodniejsze formy płatności.

II miejsce ex aequo – Multikino oraz Helios Kinoplex

III miejsce – Coffee Heaven

Zwycięzcy w kategorii Moja Galeria Handlowa:

I miejsce –  Manufaktura

Manufaktura zwyciężyła dzięki dobrej lokalizacji, świetnej obsłudze i bogatej ofercie asortymentu.

II miejsce – Silesia City Center

III miejsce – Stary Browar

Zwycięzcy w kategorii Moje E – Zakupy:

I miejsce –  Allegro.pl

Allegro zwyciężyło zaś dzięki korzystnemu poziomowi cen, bogactwu asortymentu

i najdogodniejszym formom płatności.

II miejsce – Empik.com

III miejsce ex aequo – Swiatksiazki.pl oraz Ceneo

Zwycięzcy w kategorii Mój Ulubiony Sklep:

I miejsce –  Biedronka

Biedronka to sklep, w którym konsumenci najchętniej robią zakupy, ceniąc niskie ceny, bliską i dogodną lokalizację oraz czystość sklepu.

II miejsce – Tesco

III miejsce ex aequo – Carrefour oraz Real
Źródło: MasterCard