Podczas uroczystej gali, która odbyła się 9 września 2009 roku w Warszawie, uhonorowano zwycięzców trzeciej edycji Plebiscytu „Mistrz Handlu i Usług MasterCard® 2009”. Nagrody, przyznane w dziewięciu kategoriach, trafiły do sieci handlowo-usługowych, które otrzymały najwyższe noty respondentów uczestniczących w badaniu konsumenckim, przeprowadzonym przez partnera Plebiscytu – Pentor Research International.
„To dla mnie zaszczyt, że w imieniu polskich konsumentów, mogę po raz trzeci uhonorować zwycięzców. Plebiscyt „Mistrz Handlu i Usług MasterCard® 2009” promuje dobre wzory i praktyki handlowe. Pomaga nam wszystkim jeszcze lepiej poznać preferencje i oczekiwania konsumentów. Jako dostawca innowacyjnych rozwiązań płatniczych, MasterCard wspiera sieci handlowe w budowaniu zaufania i lojalności klientów. Wierzę też, że wiedza płynąca z badania ułatwi nam i naszym partnerom biznesowym, takim jak punkty handlowo-usługowe, przygotowywanie oferty szytej na miarę każdej grupy klientów, odpowiadającej jej stylowi życia i oczekiwaniom” – powiedział podczas wręczania nagród Paweł Rychliński, dyrektor generalny Przedstawicielstwa MasterCard Europe w Polsce.
„Zmieniliśmy nieco strukturę badania i rozszerzyliśmy zakres kategorii, aby jak najlepiej uchwycić w zachowaniach konsumenckich, podyktowane zmieniającą się wciąż sytuacją gospodarczą w kraju i na świecie. W tym roku, oprócz sieci handlowych, w większym stopniu przyjrzeliśmy się sieciom punktów usługowych, takich jak salony fryzjerskie, kina, kawiarnie czy restauracje – a więc miejscom, w których Polacy coraz chętniej spędzają swój czas wolny” – dodał Jacek Dohnalik, dyrektor MSC w Pentor Research International.
W badaniu, przeprowadzonym dla potrzeb tej edycji Plebiscytu, uwzględnione zostały kategorie, które odpowiadają najczęstszym potrzebom zakupowym polskich konsumentów.
Respondenci wybierali w nim sieci, które najbardziej odpowiadały ich preferencjom i oczekiwaniom, jednocześnie wyłaniając zwycięzców w każdej z dziewięciu kategorii: „Mój Sklep Spożywczy”, „Mój Dom i Ogród”, „Moje Zdrowie i Uroda”, „Mój Sklep Odzieżowy, Obuwniczy, z Akcesoriami i Dodatkami”, „Moja Stacja Benzynowa”, „Mój Czas Wolny”, „Moja Galeria Handlowa”, „Moje E-Zakupy” oraz „Mój Ulubiony Sklep”.
Zwycięzcy w kategorii Mój Sklep Spożywczy:
I miejsce – Auchan
Sieć Auchan została w tym roku szczególnie wysoko oceniona za najbardziej bogaty asortyment oferowanych produktów, atrakcyjną ekspozycję towaru oraz najdogodniejsze formy płatności.
II miejsce – Piotr i Paweł
III miejsce ex aequo – Bomi oraz Alma
Zwycięzcy w kategorii Mój Dom i Ogród:
I miejsce – Castorama
Castorama wyróżniła się przede wszystkim świetną obsługą, dobrą lokalizacją oraz bogactwem asortymentu.
II miejsce – Media Markt
III miejsce – Ikea
Zwycięzcy w kategorii Moje Zdrowie i Uroda:
I miejsce – Sephora
Sephora z kolei została uznana za najlepszą w swojej kategorii za atrakcyjną ekspozycję towarów, świetną obsługę i najdogodniejsze formy płatności.
II miejsce – Rossmann
III miejsce – Douglas
Zwycięzcy w kategorii Mój Sklep Odzieżowy, Obuwniczy, z Akcesoriami i Dodatkami:
I miejsce – Apart
Apart najwyższą notę otrzymał za najlepszą informację o sieci skierowaną do klientów, świetną obsługę, a także za oferowanie najdogodniejszych form płatności.
II miejsce – W. KRUK
III miejsce – WITTCHEN
Zwycięzcy w kategorii Moja Stacja Benzynowa:
I miejsce – PKN ORLEN
Orlen zwyciężył dzięki świetnej obsłudze, najdogodniejszym formom płatności i bogatemu asortymentowi.
II miejsce ex aequo – BP oraz Shell
III miejsce – Lotos
Zwycięzcy w kategorii Mój Czas Wolny:
I miejsce – Empik
Empik został doceniony przez konsumentów za najlepszą informację, świetną obsługę
i najdogodniejsze formy płatności.
II miejsce ex aequo – Multikino oraz Helios Kinoplex
III miejsce – Coffee Heaven
Zwycięzcy w kategorii Moja Galeria Handlowa:
I miejsce – Manufaktura
Manufaktura zwyciężyła dzięki dobrej lokalizacji, świetnej obsłudze i bogatej ofercie asortymentu.
II miejsce – Silesia City Center
III miejsce – Stary Browar
Zwycięzcy w kategorii Moje E – Zakupy:
I miejsce – Allegro.pl
Allegro zwyciężyło zaś dzięki korzystnemu poziomowi cen, bogactwu asortymentu
i najdogodniejszym formom płatności.
II miejsce – Empik.com
III miejsce ex aequo – Swiatksiazki.pl oraz Ceneo
Zwycięzcy w kategorii Mój Ulubiony Sklep:
I miejsce – Biedronka
Biedronka to sklep, w którym konsumenci najchętniej robią zakupy, ceniąc niskie ceny, bliską i dogodną lokalizację oraz czystość sklepu.
II miejsce – Tesco
III miejsce ex aequo – Carrefour oraz Real
Źródło: MasterCard