Polskie banki coraz chętniej używają marek swoich właścicieli

„Taki zabieg nie jest zresztą tylko i wyłącznie domeną banków z dominującym inwestorem zagranicznym. Niedawno zmianę brandu i logo banku przeprowadził Bank Gospodarki Żywnościowej. Choć oficjalna nazwa pozostała bez zmian, w celach marketingowych spółka używa nazwy Bank BGŻ, a w logo zamiast zbożowego kłosa pojawiła się stylizowana sylwetka człowieka” – czytamy.

„Bank Handlowy, który jako jeden z pierwszych rodzimych banków zmienił swoja markę handlową na podobną do swojego właściciela (amerykańskiej Citigroup), wkrótce prawdopodobnie będzie musiał wprowadzić kolejne zmiany. Są one konsekwencją rebrandingu, jakie planuje sama Citigroup. W tym roku skróci ona swoją nazwę do Citi, a z loga zniknie czerwony parasol, któryjest pozostałością po fuzji Citicorp z Travellers Group. Ma go zastąpić nowy znak tęczy. Wspomniany parasol występuje też w marce Citi Handlowy.” – podaje „Parkiet”.

Już wkrótce zmiany czekają także Pekao, który będzie musiał zmienić barwy przejętych 285 placówek BPH. Również nowy inwestor mini-BPH niewątpliwie wprowadzi markę kojarzącą bank z nowym właścicielem.