Ponad 150 tys. osób korzysta już „PKO Płacę później”

fot. Porapak Apichodilok / Pexels

Ponad 150 tys. klientów PKO Banku Polskiego ma aktywną usługę „PKO Płacę później” – mija właśnie rok po od jej uruchomienia w banku. Łączna kwota przyznanych limitów to 123 mln zł, średni aktywny limit to 782 zł na osobę.W ciągu 12 miesięcy klienci wykonali 1,5 mln transakcji na kwotę 209 mln zł. „PKO Płacę później” to usługa z zakresu płatności odroczonych, która umożliwia zakupy w ramach określonego limitu i spłacenie ich w ciągu 30 dni.

Świetne wyniki „PKO Płacę później” po roku działania! Ponad 150 tys. osób ma obecnie aktywną tę usługę z zakresu płatności odroczonych – została uruchomiona w PKO Banku Polskim, dla pierwszej grupy klientów, 28 listopada ubiegłego roku. Łączna kwota przyznanych limitów to 123 mln zł, średni aktywny limit to 782 zł na osobę. W trakcie 12 miesięcy klienci wykonali 1,5 mln transakcji na kwotę 209 mln zł. Klient korzystający z „PKO Płacę później” może zrobić zakupy w ramach określonego przez bank limitu i spłacić je w ciągu 30 dni – pieniądze automatycznie zostaną pobrane z konta w PKO Banku Polskim. To pierwsza taka usługa wprowadzana samodzielnie przez bank w Polsce.

Klienci mogą aktywować „PKO Płacę później” w serwisie internetowym, aplikacji mobilnej , podczas rozmowy z konsultantem na infolinii lub w dowolnym oddziale banku. Obsługa jest prosta i przyjazna. W serwisie internetowym i aplikacji mobilnej przy aktywacji tej usługi wszystkie pola z danymi wypełniane są automatycznie, klient powinien tylko zaakceptować niezbędne zgody, złożyć wniosek i potwierdzić aktywację. Rozwiązanie jest dostępne we wszystkich sklepach akceptujących BLIKA (internetowych i stacjonarnych) oraz w sklepach internetowych przy wyborze metody płatności „Płacę z iPKO” (pay-by-link). Aktywacja usługi jest bezpłatna, a z dodatkowego limitu klient może korzystać za 0 zł – wystarczy, że spłaci transakcje w ciągu 30 dni.

– Rok działania „PKO Płacę później” utwierdził nas w przekonaniu, że to znakomity produkt dla klientów PKO Banku Polskiego. Liczby też pokazują, że doceniają oni ten szybki, wygodny i bezpieczny sposób na finansowanie zakupów bez natychmiastowego obciążania domowego budżetu. To prosta i wygodna funkcja w naszej bankowości mobilnej i internetowej, która nadal będzie rozwijana – planujemy podwyższyć limit maksymalny i udostępnić możliwość rozkładania transakcji na raty. Jesteśmy zadowoleni z wyników po tych 12 miesiącach i dziękujemy naszym klientom za zaufanie i aktywne używanie „PKO Płace później”, jednocześnie motywuje to nas do rozbudowy cyfrowej oferty największego polskiego banku o kolejne innowacyjne i użyteczne produkty i usług bankowe oraz pozabankowe – podkreśla Katarzyna Dziwulska, dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim.

51 proc. wydatków dokonywanych przy pomocy „PKO Płacę później” to transakcje na kwotę do 100 zł, 40 proc. mieści się w przedziale 100-300 zł, a pozostałe są za ponad 300 zł.

Wśród ponad 150 tys. klientów najbardziej aktywnie z usługi korzystali ci z grupy wiekowej 25-35 lat – średnio na każdą osobę przypada tu 14 wykonanych transakcji, tuż za nimi uplasowali się najmłodsi – z grupy 18-25 lat, dla których ten wskaźnik to 12 oraz ci nieco dojrzalsi klienci w wieku 36-45 lat – średnio wykonali po 11 transakcji. 59 proc. użytkowników korzysta z „PKO Płacę później” do zakupów w internecie, a 41 proc. robi zakupy stacjonarnie używając „PKO Płacę później” w terminalach POS.

Minimalna kwota zakupu przy tego typu płatności to 50 zł. Natomiast przyznany limit zależy od zdolności kredytowej danego klienta, maksymalnie jest to 1000 zł. W pierwszej kolejności klienci mają możliwość odraczania spłat transakcji na 30 dni – bezpłatnie i bez żadnych kosztów (jeżeli dokonają spłaty w ciągu tych 30 dni).

Klient ma 30 dni na spłatę – może to zrobić samodzielnie lub poczekać na automatyczne rozliczenie. Transakcja niespłacona po 30 dniach, staje się tzw. zadłużeniem przeterminowanym – od tego momentu klient nie może korzystać z „PKO Płacę później”, gdy spłata zostanie dokonana usługa znów zacznie automatycznie działać. Od zadłużenia przeterminowanego bank nalicza i pobiera odsetki ustawowe za opóźnienie. Jednocześnie w aplikacji mobilnej IKO i serwisie internetowym iPKO klient może sprawdzić: kwotę do wykorzystania i do spłaty w ramach przyznanego limitu, listę transakcji spłaconych i do spłaty oraz datę najbliższej spłaty, może też pobrać potwierdzenie transakcji, gdy jej kwota się zaksięguje.

Źródło: PKO BP